Gå til innhold

Er det flere trøtte sovedukker i uke 9-10 her?


Bohema77

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har vært så ekstremt trøtt i helga, sovet lenge om morgenen, middagshvil og lagt med tidlig.

Mannen min lurte på om jeg var alvorlig syk, siden jeg bare ville sove hele tiden. Så leste jeg i en bok at man kunne bli svært trøtt i uke 9 pga at kroppen sparer energi til vekst hos fosteret og det var jo der jeg var:) Er det flere som sover hele tida eller?

Nå er jeg i uke 10+0..hurra for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 13, og har sovet 3 timer etter jobb hver dag siden uke 9. En får litt lavere blodtrykk under graviditeten, så blir litt ekstra trøtt og så er det vel disse hormonene. Jeg har ikke vært kvalm bare trøtt og tiltaksløs :-) ...har visst litt jernmangel også. Håper jeg får masse engergi etterhvert !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper også på masse energi ! Jeg har til vanlig litt for mye energi, så det var derfor mannen min ble urolig. Han ser meg bare slik når jeg har influensa (da tror jeg skal dø)...Så derfor var han litt engstelig. Vi har vært på noen lange turer i helga, så mulig jeg bør legge meg på et litt lavere aktivitetsnivåfor å å ikke tappe energien heeelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe...dette er heeeelt normalt.

i mitt første svangerskap var eg over 15uker før eg fikk litt energi tilbake igjen.

blir spennende å se denne gangen, e 10+6og suuuper trøtt. men sidn snuppa på 18mnd krever action hele dagen blir d underskudd på søvn her. eg e heldig om eg klarer holde meg våken lengre enn kl 22 om kvelden..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøtt som bare det

er 8+1 dag i følge mens

vil egentlig bare sove

men snuppa på 11 månder sørger for at mamma ikke får det:)

men i helga sovnet jeg sittende

ikke sjans til å holde meg våken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Kvalmen ble bare verre og verre, trøttheten likeså. I uke 9-10 begynte jeg å bli ganske motløs, tenkte på sykmelding. Måtte sove MINST 11 timer i døgnet. Var jeg på jobb, ble jeg sliten, og ble jeg sliten, ble jeg ENDA kvalmere. Etter jobb lå jeg bare på sofaen og gråt...

Men plutselig forandret det seg! I slutten av uke 11 var både kvalme og trøtthet borte! Bare en svak antydning til kvalme ved visse lukter, og bare litt trøttere enn når jeg ikke er gravid. Et nytt liv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjelder vel ikke bare uke 9 og 10, men store deler av første trimester. Jeg er i uke 11 i dag. Sto opp kl 7 fordi jeg var så utrolig våken for en gang skyld, men hvem tror du sovnet som en stein kl 8.30 da? Joa, meg det vettu :-)

 

For et par uker siden var jeg innom Skeidar en tur, å da måtte jeg rett og slett ta meg i sammen for ikke å sovne i en utstillingstol!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig trøtt og tiltaksløs! Teller dagene til ferie, 2 uker til, for da skal det bli deilig å sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt hele tiden!

Var på tidligvakt i går, har ikke jobbet mye i det siste pga eksamenslesing, men det var tøft å jobbe, altså! Glad for at jeg har ferie nå til lørdag igjen, nå kan jeg bare ta det med ro, og gjøre det husarbeidet jeg ikke har orket mens jeg har lest til eksamen:)

Er 10+3 i dag, og håper denne trøttheten gir seg snart. Men men, det er jo ferie for meg, så jeg tåler det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

I morgen er jeg 10+0 og jeg er så trøtt og har så dårlig samvittighet for det at det er helt grusomt! Håper på mer energi snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 8+2 i dag, og utrolig trøtt... Vært his legen i dag og blitt sykmeldt ut uken, jeg føler meg rett og slett utslitt! Vært i tillegg underbemannet på jobben en lang periode, og det tar jo på uansett. Så er det den forferdelige kvalmen,som har meldt seg for fullt nå.... trodde kanskje jeg ville slippe unna denne gang, men nei da! Har to barn fra før vi, og har vært både kvalm og utrolig sliten/trøtt med de også.

Men det slipper etterhvert heldigvis...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, selv om jeg er i uke 12 og ting skulle begynne å gi seg litt. Måtte ha 3 dg sykemelding for halvannen uke siden, gjorde jo ikke annet enn å sove og var utslitt på jobb.... Håper dette gir seg snart - er flink å sove middagshvil, da, men teller også ned til ferie, selv om det er 4 uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhuff ja. Trøtt hele dagen, men det hjelper veldig å sove på vei hjem fra toget. Godt jeg skal av på endestasjonen ;) Gleder meg til disse første ukene er over og ting begynner å normalisere seg. Men litt deilig er det også da, tulla blir storesøster og alle ting. Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 11+1 i dag og kvalmen har heldigvis roa seg ned, men jeg trenger utrolig mye søvn ja! Trøttheten ligger og lurer hele tiden, og noen ganger blir det så ille at jeg sliter med å holde meg oppegående. Er midt i flytting, og skulle gjerne hatt litt mer energi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...