Bruble Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 I dag skal snuppas 2 års dag feires i barnehagen, og vi må levere frukt til feiringa. Står å vipper mellom å lage fruktsalat, og fruktspyd, som jeg har tenkt til å sette i skallet på feks en melon, sånn at det blir et pinnsvin av dette... Hva synes dere hørtes best ut? Hva blir mest realistisk å få gjort før kl 11? Og sist men ikke minst, Hvilken frukt skal jeg bruke? Må ut å handle inn kl 9 når butikkene åpner.
#Ariadne# Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 høres kjempe morrsomt ut med fruktspyd syntes jeg. druer, eple, pære , banan ( drypp litt sitron på frukten så blir den ikke brun), forskjellig melon, kanskje hermetisk ananas.
yasmina Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Melonpinnsvinet hoertes toeffest ut :0 Kan vel bruke allslags frukt .... Ta det de har paa butikken.
Bruble Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2007 Ja, tenkte egentlig mest på å bruke sesongfrukten og:p Må bare få det planlagt litt, sidde det er gubben som skal sendes ut for å handle... Vet ikke om jeg,høygravid og temmelig poppeklar, orker å vakke på butikken å handle masse frukt...
Mari 74 Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Jeg laget fruktfat til 2-års dagen i barnehagen nå nylig, og fylte da bare noen store fat med masse forskjellig oppskåret frukt. Det var en stor suksess, pølsene som de også skulle spise, kom helt i skyggen av fruktfatetene- ikke en smule igjen der : ) Jeg brukte det det jeg fant av frukt og bær, men nå om sommeren er det vel enda bedre utvalg; Diverse meloner i skiver, kiwi, druer, jordbær, bringebær, blåbær, appelsiner i skiver, ananas i skiver osv..
Mari 74 Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Tar forresten en god del tid å dele opp alt, så ikke beregn at du skal rekke å gjøre alt for mye "dill" ut av det, barna er nok godt fornøyde med å få det på fat også ; )
Bruble Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2007 Ja vet at det tar tid å kutte opp og... Derfor jeg tenkte å få starta nå snart... Og om jeg ikke rekker å få tredd det på spyda så danderer jeg det bare på et fat. Men har liksom litt lyst til å gjøre noe ekstra ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå