Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med mora mi? Langt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun var på besøk hos meg og sambo forrige helg, og kom tilbake denne helga. Sambo er 23, har flytta for første gang til leilighet, og er kanskje ikke så veldig nevenyttig. Noe som ikke er en undergang for meg.

 

Men for min mor er dette det verste som kunne skjedd meg i hele verden. Selv om hun bare har møtt han en gang i fjor, og så disse to helgene har hun lagt ham for hat. På fredag dro jeg på jobb klokken 0715, og kl 12 fikk jeg mld av sambo.. "nå klarte jeg ikke mer, ring meg når du kan, jeg møter deg i byn." Da hadde hun dirigert ham rundt i leiligheten HANS, sjelt han ut fordi han sto opp seint (kl halv elleve), kalte han egoist osv. Sambo som er VELDIG konfliktsky skjelte mamma ut etter noter, og klarte å si noe om at "de problemene du har behøver du ikke å komme hit med. Du må bare kjøre hjem om du har det så fælt her, og jeg lar meg ikke bli kommandert rundt i mitt eget hjem" Sambo nektet å dra hjem, og gikk rundt i oslo til kl 2200, før han tok toget hjem til sine foreldre.

 

Meg skjeller hun ut, fordi han er så lite nevenyttig, og så er han jo så frekk som antydet at hun var psyk syk. Hele helga har vært et helvete, og nå er de ENDELIG reist (hun og min bror). Men hele casen er jo kjempelei. Jeg ringte til sambos mor og beklagte for hennes oppførsel, og mora hans og jeg gråt.

 

Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Jeg er snart 3 mndr på vei, og jeg blir helt kjørt av dette. Skal jeg bare kutte ut mora mi? Jeg elsker sambo, men kan ikke tolerere hvordan mora mi er mot han.. Orker ikke ha det slikt

Hva hadde dere gjort???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for en ting å gjøre!!!!

Jeg hadde sagt at hun ikke var velkommen om hun skulle oppføre seg sånn!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som moren din ikke skjønner at dere har blitt voksne. jeg ville ikke hatt henne på besøk før hun oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si som andre voksne sier. " I mitt hus får du oppføre deg ordentlig, og respektere hva vi gjør her!" Ferdig med det.

Synes også du skal bruke god til på å forklare samboeren din at hennes oppførsel ikke aksepteres, og at du forventer at hun respekterer han. Få han til å føle at du støtter han fullt ut, så han ikke blir usikker.

Jeg har virkelig aldri hørt på maken!

Skjønner godt at dere er kjempe lei dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, dette var en kjedelig situasjon!

Men du bør;

- ta kontakt med din mor og si at du er voksen no, har funnet deg en mann du vil dele resten av livet med og hadde håpet at ho skulle like han godt, for han betyr kjempe masse for deg og d gjør ho og.

 

- legg frem de gode sidene til samboeren din, og poengter at ikkje alle e like, men at han er god på disse områdene og derfor er det hans jobb feks.

og at ho burde gi han en sjanse ettersom ho bare har møtt han 3ganger. blir ikkje kjent m et menneske på så kort tid, og d virker som ho har piggene ute på forhånd.

men mødre vil jo bare d beste for barna sine og,så d kan være årsaken.

 

- veit ho at du e gravid? si at du blir sliten og lei deg av dette,og at d ikkje e bra for babyen i magen.

At du vil at alle skal være venner no som dåkke snart får baby osv.

 

spill mye på samvittigheten hennas om du skjønna.

Hvis ho fremdeles oppføre seg som ho gjør e d vell kanskje ikkje verdt mer hodebry.

ho må jo skjønne at dåkke e to voksne mennesker som tar egne valg no. men eg føle på meg at dersom du e veldig streng m ho blir situasjonen bare verre, kan d stemme?

 

Håper virkelig dette ordner seg til det beste og at du slipper å kutte ut din egen mor, for d e jo kjempe trist for deg.

lykke til hvertfall:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa til henne at jeg ikke klarte å takle det, og at jeg ble stresset av maset hennes. Min bror som snart er utdannet lege, snakket om faren for spontanabort. Da bryter hun ut av seg: "hah, hun er frisk hele tiden, hun mister ingenting"... Det er helt UTROLIG

 

hun snakker også om at hun må få lov til å si det hun mener, på den måten hun vil, men når sambo gjør det samme mot henne, er han ødelagt i hodet, og helt gal.

 

Jeg gruer meg allerede til dåpen jeg skal ha. Hvordan kommer det til å gå?? Tenk, bare det at han kommer fra egersund, hvor det er mye kristendom, og hans familie på 1800 tallet var med i en av disse sektene, gir henne rett til å si at hele familien hans er F**** up. Samtidig er hun den som i sin egen familie ikke har kontakt med noen av hennes 5 søsken..

 

Slik som alt ser ut nå, gjør hun jo ikke noe anna enn å skyve meg vekk. Kjenner at jeg blir full av avmakt bare hun ringer meg, og er bare utrolig lykkelig for at hun ikke kommer hit på lenge.

Skal nok klare å oppdra ungen uten henne, men så klart.. det er jo kjempetrist...

 

HI..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...