Gå til innhold

svangerskap utenfor livmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan man gå med et svangerskap utenfor livmor før man merker noe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du vil merke det ganske fort, for det gjør visst sykt vondt

Skrevet

Bare til skrekk og advarsel: Jeg kjenner en som trodde hun hadde hatt en SA i uke 7+0, men en uke senere sprakk egglederen og hun måtte hasteopereres... Hun hadde hatt endel blødninger og sett på UL at det ikke var noe annet enn en "prikk" i livmoren, hcg var synkende. Legen konkluderte med SA og sa at hun ville blø det ut... Hun blødde endel, men en uke etter det hun trodde var en SA måtte hun altså fjerne egglederen fordi den sprakk... Hun hadde ikke noe særlig vondt, før det gjorde sinnsynkt på det tidspunktet egglederen sprakk... Dersom noen er i en liknende situasjon: sørg for å bli grundig undersøkt!!!

Skrevet

Vet om noen som oppdaget det i 9. uke.

Skrevet

Dette var jo akkurat som å lese min historie jo..

Jeg var inne til UL 5 dager etter jeg hadde mistet i SA, jeg hadde så vondt i ve eggleder, men lege så ingen ting. Bare en prikk i livmor som jeg fikk tabeletter for å få ut.

1 uke senere knakk jeg sammen i smerter på stuegulvet p kvelden. Hast til sykehuset, 1 liter blod i magen. Ve eggleder fjernet.

Mistenker du XU(svangerskap utenfor livmor) anbefaler jeg på det sterkeste å få en grundig undersøkelse av lege. Finner de det ut før lederen sprekker, kan de faktisk redde den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...