Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har valgt åpen donor og vårt eneste "argument" er at da har vi ikke fratatt barnet muligheten til å finne ut mer om donoren hvis h*n ønsker det når h*n blir myndig.

Men uansett om donor er anynom eller åpen så er det en donor og ikke en far og det kommer vi til å forklare for barnet fra det er lite slik at det ikke skal ha urealistiske forventninger.

Jeg har valgt anonym donor for å ikke skape noe forventninger. Man får ifølge kontrakten møte donoren kun en gang, men det finnes ingen garanti, 18 år er langt tid - donoren kan dø underveis, angre seg og trekke seg fra avtalen. Men, det kan også gå bra for noen. Man vet aldri. Jeg har mange brødre som vil bli gode rollemodeller. Jeg har lyst til å skape forutsigbarhet for meg og barnet - det er iallefall mitt valg som kan bli alenemor i framtiden. Skal teste meg om 10 dager :-) Lykke til med valget. Det viktigste er at dere velger det dere føler er riktig for dere...

Enig i at det viktigste er å følge hva du/dere syns er riktig. har selv brukt anonym donor. men la på det tidspunktet vekt på å kunne velge en donor som lignet ,slik at barna ligner mest mulig på den familien den vokser opp hos (og det gikk bra ... :-) ). Den gangen var det åpne donorer omtrent bare i california, og de var gjerne lave og mørke, dvs stikk motsatt av oss.

mulig jeg hadde valgt annerledes nå som mulighetene for åpen donor er annerledes, men vet det ikke. tror ærlig talt at åpen donor kan åpne en dør som kanskje burde vært lukket også - et slikt donormøte kan bli en ordentlig nedtur. hva skal man med det, på en måte. det er jo ikke faren din, og han har en drøss av donorunger som kommer og skal si hei, kanskje, samtidig som han har sin egen familie med barn han faktisk ER far til. Det blir for å tilfredsstille en form for nysgjerrighet,da.

Man ser jo det også på adopterte barn som finner sin biologiske familie.

Vi har sånn sett fått i både "pose og sekk" da de begynte med åpen donor på Stork akkurat da vi måtte bestille donor på nytt etter å ha brukt opp de forsøkene vi bestilte først.

Vi har akkurat som deg charlie tenkt at det er gunstig om barnet ligner mest mulig på familien det vokser opp i. Vi er begge mørke og nesten alle i familien på begge sider er mørke, så vi valgte en donor med mørkt hår og regner med at sannsynligheten for at barnet blir brunette er stor. Men nå som hun er på vei og sparker og utvikler seg der inne så føles ikke det med utseende og likhet så viktig lenger, hun er og blir vår uansett hvilke farger og trekk hun kommer ut med og vi elsker henne allerede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...