Gå til innhold

Noen smarte ting å pakke ned...

Anbefalte innlegg

..Så var det et par ting jeg tenkte jeg kunne tipse dere 1 gangs fødende om....

det finnes ikke noe som er deiligere enn å ta den første dusjen etter fødselen...jeg har alltid kjøpt inn nytt med toalett saker, og unnet meg noen gode nye kremer...høres merkelig ut, men jeg synes det er så deilig å stelle seg med noe nytt :D Er det bare jeg som er rar? eller har noen av dere opplevd det samme?

-Også var det disse bindene man får på sykehuset...til å begynne med trenger man nok gaaaanske store, men de på sykehuset er skikkelig tykke og ubehagelige..kan være at dere trenger de, men jeg har tatt med meg de største fra Libresse, og de er så mye mere behagelige å ha på!

-Husk å pakke ned ammeinnlegg, da du sansynligvis begynner å lekke på sykehuset...

-Også en ting til,til slutt...Jeg har hatt morsmelkerstatning stående hjemme i skapet til jeg har kommet hjem fra sykehuset, så er man på den sikre siden..

Mange rare råd kanskje? men det er ting jeg har lært etterhvert ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9676829-noen-smarte-ting-%C3%A5-pakke-ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg fekk melding frå ei velmeinande venninna om å kjøpa inn erstatning med førstemann. Eg vart så utrolig provosert! Og det vert eg no òg. Fint å vera på den trygge sida, men venner ein babyen til flaska/smokk for fort, så er det større sjanse for at amminga går rett til ein viss varm plass. Legg heller babyen til brystet fleire gongar for dagen, kjøp ammeinnlegg i både ull og papir. Vert du sår, så ha tilgang på kremen Unguentum M (apotek). Det hjelper.

Og: babyen får det babyen skal ha uansett. Babyen får meir ut av brystet enn om du prøver å skvisa noko ut sjølv. Mat er det i massevis (med mindre du har hatt piercing som har tetta melkegangane, men det er fortsatt stor sjanse for at det går bra likevel). Og er du redd for at han eller ho får for lite væske i seg pga varmen? Ta eit lite beger eller kjøp ein pipett. Det øydelegg ikkje for sugerefleksen. Takk til barselavdelinga på Haukeland som brukte eit lite beger med vatn då guten vår var fødd for 5 år sidan.

Eg skal vera like sta denne gongen òg - på eit anna sjukehus. Litt ekstra kokt vatn i beger den første tida er undervurdert. Spesielt i denne varmen vi sikkert kjem til å få.

Ellers veldig gode råd - sluttar meg til det.

oioioi...det var da voldsomt! vel..for det første : Jeg har fullammet alle mine tre til de har vært over året...for det andre har jeg aldri hatt for lite melk eller hatt problemer med produksjonen..for det tredje har jeg aldri brukt erstatning bortsett fra en eneste gang og det var da jeg fikk brystbetennelse med 2 mann...Heldigvis at jeg hadde erstatning stående der jeg pluttselig lå med skyhøy feber, og alt av melkeganger hadde stoppet seg! Fikk omsider ut litt etter flere turer i dusjen for å løsne opp...stakkars unge hvis jeg ikke hadde hatt erstatning stående den Søndagen...så beklager hvis du ble provosert av det rådet...men da tror jeg nok du bør gå litt i deg selv :D

Hilsen snart 4 barns mor

Kan skjøna det er greitt å ha litt erstatning i hus, men på meg virka det som om det var anbefalt å ha det å ty til dei fyrste dagane (med førstemann er ein kanskje nervøs for om ungen får i seg mat den første tida...lett å ty til flaske). Vi har litt ulike utgangspunkt eg og du, kanskje... Har ei svigerinne som gav opp amminga for lett, og eg blir frustrert over å høyra over kor mange milliliter babyen får i seg. Vi har jo ikkje mulighet til å sjekka det... Så er vel kanskje litt redd for at eg ikkje skal klara det denne gongen, sjølv om puppene renn over og eg hadde meir enn nok sist.

Er det krise, så er det krise. Ikkje enkelt med brystbetennelse, det har eg òg hatt.

Spm: Korleis klarte du å fullamma til dei var over året? Når begynte dei med graut og fastare føde? Eg fullamma til han var rundt 6mnd, så ville han ha noko meir enn berre mjølk. Slutta med amming då han var rundt 12-14 mnd.

Annonse

Beklager at jeg skrev fullammet, til over året, det blir feil, for de har fått en porsjon m grøt på kvelden fra 5 mnd alder...også litt middag v 8 mnd alder, og litt brød fra et år.....men jeg har ammet flere ganger dgl til over året...skrev visst litt feil der....

Takk for tips nick_352343! Hoertes deilig ut med noen nye kremer og dippedutter.. God ide spoer du meg! Og jeg har kjoept inn morsmelkerstatning i tilfelle det skulle vaere krise. Lege mente jeg burde ha med paa sykehuset i tilfelle jeg trengte det der, for den typen du faar paa sykehuset er visst ikke den rette dersom det er allergi i familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...