GuriGuri Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Begynte å blø ganske mye og friskt blod etter / under sex. Har da småblødd litt en dag etter også, men ingen smerter og kun rent blod uten klumper etc. Jeg har ikke blitt så veldig bekymret enda da men tenkte å ringe legen i morgen for kanskje å få en sjekk. Er 10+4. Har barn fra før og aldri opplevd dette. Noen andre som har fått slik blødning uten at det har vært fare på ferde?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Hei, jeg begynte å blø på fredag, da med litt klumper. Hadde også noe vondt, som menssmerter. Ble kjempe deppa! Helt sikkert spontanabort tenkte jeg, men etter å ha lest litt på nettsider er jeg i tvil og klamrer meg til et ørlite håp. Kan jo tenke at det går greit for det... Men det er helt pyton, har ikke lyst til å gjøre noe. Begynner lett å grine, og det er vanskelig å forholde seg til andre gravide. HULK! Jeg har to barn fra før, og aldri opplevd slik før. Jeg er kjempe frustrert og trist. Vet du noe mer? Er det andre her inne med erfaring ????
Athina' Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Kan være at du har lavtliggende morkake. Jeg fikk den beskjeden forrige mandag etter at jeg hadde hatt 2 blødninger med rødt friskt blod, og fikk klar beskjed om å holde meg unna sex for da kunne jeg begynne å blø igjen(Og å ta det med ro å ikke løfte tungt). Hvor lenge man skal gjøre det vet jeg ikke, men det får jeg vel svar på neste UL den 3.juli. Dette er ikke farlig, men man blir fulgt opp nøye igjennom svangerskapet for å sjekke om den vokser oppover og bort fra livmorhalsen før fødsel. Står endel om dette på babyverden.no, under jordmor og blødnigner. Krysser fingre for deg :-)
Celine02 Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Jeg opplevte akkurat det samme og var hos gynekolog for å sjekke det opp. Hun sa at det faktisk er ganske vanlig å blø etter sex i begynnelsen fordi at man rett og slett er litt mere sårbar - Jeg fikk beskjed om å vente 1-2 uker og så prøve igjen - har ikke opplevd det etter dette. Det betyr sikkert ingenting, men det er greit å ta et tur til ul uansett for å roe ned dine egne nerver:))
Tresnartfire Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Det skjedde faktisk i går kveld! Etter at vi hadde hatt sex i går kom det litt friskt blod. Det har ikke kommet noe ut etter det, men ringte uansett legekontoret i dag, og hun sa at det går bra, men at jeg skulle ta kontakt hvis det kom mer. Så er tydelig at akkurat det ikke nødvendigvis er noe farlig.. Hun sa ikke noe om at vi ikke skulle ha sex, men sa at jeg skulle ta det rolig. Er 7+6 nå. Jeg blødde heller ikke noe etter at vi var ferdige.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 jEG HAR HØRT OM MANGE SOM BLØR ETTER Å HATT SEX jeg tørr ikke ha sex enda jeg, enda jeg er 10 uker, mista sist og blir så redd hvis j begynner å blø... men får ta igjen d tapte etter j har vært på kontroll
Happy H Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 det e ganske vanlig å blø etter sex. i mitt første svangerskap gjorde eg d flere ganger. d kan bare være et blodkar som har sprengt i kjeden eller livmortappen. ringer du t legen m blødninger e d ikkje uvanlig at de spør om d kom i forbindelse med sex=) men om d ikkje gir seg innen imåro ville eg ringt legen om eg va deg!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå