Gå til innhold

Kan jeg varme opp pumpemelk to ganger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, du kan ikke varme opp melken igjen.

Men jeg fikk beskjed av en ammehjelper at melka kan stå i romtemp i 3 timer etter at den er varmet før du må kaste den. Da kan du altså gi den til han igjen (men ikke varm den på nytt, den er varm nok i romtemp). Det gjelder ikke dersom melken har være frosset, elelr har stått lenge i kjøleskap først.

For å unngå problemet kan du varme opp bare små posjoner i gangen. Da ser du om han er sulten først og kan i så tilfelle varme opp mer.

Annonse

Hm. Må innrømme at jeg har gjort det noen ganger, og har da selvfølgelig smakt på melka før jeg gir den. Og den er ikke sur, i alle fall. Han har heller ikke reagert negativt som jeg kan huske. Kan det da være skadelig? Hvilke bakterier er det snakk om?

Saken er den at lille monsieur kresen ikke vil ha melka når den er for kald... Romtemperert melk kan vi bare glemme å få i ham.

Hilsen snart fullpumpende HI med puppenektende småtass.

Vil bare legge til en stor klem til deg. Du er kjempeflink som orker alt dette styret med pumping osv. Jeg måtte det selv også i en periode med puppenekt (tre mnd) og vet hvor slitsomt det er. Varm opp litt og litt melk så går ikke så mye til spille dersom han ikke er sulten.

Stå på. Du er kjempeflink! :-)

Annonse

Uff da. Det er dyrebare dråper, så det er ikke noe gøy å måtte kaste den nei. Varmer du opp 100 i slengen (det går jo så fort alikavell) så blir tapet mindre. Plutselig er brystvegringen over, og du slipper dette pumpestyret. Hvor gammel er han foresten, og hvor lenge har han hatt brystvegring? Tar han brystet i det hele tatt Har du fått noe hjelp for det? Ringt en ammehjelper?

Jeg har forsøkt å varme opp 100ml av gangen, men da blir måltidene så springende. Han kan slå seg til ro med 100 en halvtimes tid, før konserten starter på nytt. Derfor prøver jeg å få ham inn i en rytme med flaske hver tredje time (+ at han tar pupp om natten), men vi er ikke blitt helt samstemte ennå, for å si det sånn:-) Vi får bare prøve oss litt fram.

Jeg har vært i kontakt med ammehjelper, og pumping er faktisk en selvvalgt løsning på en lang og trøblete ammehistorie jeg skal spare dere alle for:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...