Gå til innhold

Nå tror jeg snart jeg får "anoreksi"


Meg, J & L

Anbefalte innlegg

Jeg må ha resultetet helst før jeg begynner med noe... Har prøvd så masse nå...

- trent 3 ganger i uken på tech nutrition "kur"

- kjøpt dvdèr fra Kari Jaquesson...

- Spist KUN salat osv...

 

Men alt varer bare en kort periode..så orker jeg ikke mer.. Det viser liksom "aldri"..(dvs etter 2uker) hehe

 

Pluss at en dag kommer jeg til å spise sjokolade eller lignende igjen.. Klarer ikke finne noe som jeg alltid kan klare å leve med!

 

Og da ser jeg ikke vitsen.. Alle sier at kosthold tar kiloene, mens treningen tar grammene. Det gir ikke motivasjon for meg til å fortsette å trene..

 

Er så forbanna for at jeg ikke kan trylle akuratt nå.. Sitter faktisk her å vurderer å begynne å spy opp igjen maten.. Herregud, det er så sykt! (hadde "anoreksi" da jeg var 15) Aldri ute av kontroll, klarte å stoppe det når jeg var fornøyd, og det gir RASKT resultat! Derfor jeg kaller det "anoreksi" for kan vel ikke kalle det det heller..

 

Kan ikke noen si; jeg har det du trenger... Prøv dette og det virker med 4kg i uken! PLIIIIIIIIIIIIIIIIIS?????

 

Er det bare meg som gir opp eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skulle også veldig gjerne ønske at noen kom med en mirakel kur på 4kg i uka! som hadde varige resultater.. men vi vet nok begge at det ikke er så lett. selv har jeg 20kg som skal bort.. og vil jo helst ha de bort nå!! ikke i løpet av ett år. for jeg er ikke så tålmodig av meg...

 

Men jeg må jo bare innse at så lett er det faktisk ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første så heter det ikke anoreksi når du spyr opp maten igjen etter du har spist, da heter det bulemi, og for det andre så føles det ikke serlig seriøst ment fra din side når du kaster ut slike ting. Men forstår at det er i frustrasjon du sier det. Er du seriøst innstillt på å gå ned i vekt, så begynn i det små, ta et kg om gangen og ikke slutt med alt på engang. Tenk dette er noe jeg skal leve med resten av livet. Skal ikke bare komme ned til ønsket vekt, og så begynne å spise alt det andre som gjorde at du gikk opp i vekt igjen.

Det rareste er at etter du har klart å ikke spise søt og "grise" mat på ei stund, så smaker det vondt når du igjen smaker på det. Men du siser heler ikke noe om hvor høy du er eller hvor mye du veier.

 

Men kan dessevere ikke trylle bort noe på deg, da hadde jeg gjort det på meg selv først, er en god del som skal bort her å enda.

 

Lykke til, beklager om jeg hørtes kras ut med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sa jo at jeg ikke visste hva jeg skulle kalle det. Eller at jeg vet det ikke heter anoreksi. Men det er ikke Bulemi heller.. For da sulter du i mange dager og så hiver du innpå 3kgmat og spyr det opp igjen.. Skjønner?

 

Høres sikkert ikke seriøst ut, men det er fordi at nå er jeg så lei at jeg må smile til livet og prøve å muntre meg selv opp...Så da høres jeg sikkert helt gal ut!

 

Har vert seriøst innslilt.. Har gått ned 5 kg.. Men det stoppet opp...HELT opp.. Etter 5 mnd gav jeg opp. Klarer ikke begynne i det små for det gir ingen resultater.. Er altfor utålmodig! Så har jeg lavt stoffskifte i tillegg.. Men tabeletter fikk jeg ikke... Neida, for da måtte jeg jo omtrent daue først!

 

Jeg spiser ikke mye usunn mat.. Drikker hverken brus eller saft..Bare vann og juice uten sukker..

 

Det spiller i grunn ikke noe rolle hvor "Stor" jeg er..Heller det man føler seg.. Er i grunn ikke stor. Det er magen som er problemet... Jeg har tre ganger så stor mage som pupper liksom..og det er f... ikke fint! Har alltid vert kjempe tynn, altfor tynn...Ønsker ikke det. Ønsker å ha former... trives med det! - men ikke magen! Og det hjelper ikke når den har sebra striper på heller!

 

Og bare sånn for å gni det inn så kommer folk bort å sier;

- Trodde aldri du skulle bli sånn...altså jeg mener, du har jo alltid vært så tynn...

- Du har jo litt å ta i nå da...

- Du må huske at det er viktig å trene litt for selvtillitten sin skyld...

- Jeg må jo innrømme at du har blitt litt større ja...

 

SKJØNNER?? Folk er pokker meg ikke kloke! Er ikke rart man blir gal i hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hører du ikke har det godt og det er kjempe vondt å høre slike komentarer fra folk, men de sliter nok litt med den sosiale inntligensen tror jeg, så du får prøve å legge det på den hylla. Ellers så om du har fått veldig stor og løs mage etter graviditeten og den ikke går den med trening, så kan du jo ha rett på bukplastik på trygdekassa. Er jo de som får brystreudksjon på fra trygdekassa og veit du. Så det kan du jo høre med legen din om.

 

Men ikke for å krangle om dette med bulemi, men slik som du beskriver er en versjon. Men det er også de som spyr opp alt de spiser samme f....

Har hadt ei vennine som var så dårlig at hun spydde opp abselutt alt, men hun er ikke lengere i blandt oss, hun døde veldig ung pga at hjerte, hun fikk hjertestans.

 

Men lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk... stakkars deg som må høre på meg.. hehe.. Jeg tror jeg går å legger meg sammen med lille gull nå... Så får jeg en god natts søvn. :)

 

Du har helt rett ang Bulemi/anoreksi .. Det er nok sånn. Beklager for det med venninnen din. Meget trist!

 

Takk igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de fleste her inne har prøvd å slanke seg mange ganger fordi de burde og så feilet. Jeg har i alle fall det. Som du skriver, to uker, ned halvannet kilo men det monnet ikke så da spiste jeg i stedet. Du må finne en grunn som er viktig for deg. Ikke for alle andre. Ikke slank deg fordi naboen synes du er tykk. Slank deg fordi du vil være et sunt menneske, fordi du vil løpe fortere enn barnet ditt når det er 12.

 

Selv lykkes jeg endelig nå. Etter å ha gått opp og ned litt nå og litt da i 5 år. Og denne gangen er jeg innstilt på å endre livet mitt. Jeg er ikke på kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...