Enliiitentil? Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Bare en liten teskje eller hvor mye jeg kan gi? Snuppa er 3 mnd i dag. Og når på døgnet?
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 æ syns 4 mnd e et minimum, det pga at di fleste treng vel ikke grøt så pass tidlig.. men det er jo unger som har et mer større behov men da trur æ du skal snakke me hs først..
selfangerkjerringa Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 De fleste knøtt som får mm greier seg på kun mm fram til 6mnd. Etter det er de medfødte jernlagrene oppbrukt, og det lønner seg å begynne å introdusere jernholdig mat, som f.eks. grøt. Nyrene og fordøyelsessystemet til de små er ikke klart for fast føde så tidlig, det trenger tid til å modnes, og det er ganske hardt for en liten mage å få grøt før den egentlig er klar for det. Aller helst bør en vente minst 4mnd, og da starte rolig med smaksprøver.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 4 mnd..... Barn er klare for fastere føde ved 4 mnd alder og de er si stand til å lære å spise av en skje..... Det de sier nå om å vente til 6 mnd er for de som selv ønsker å fullamme i følge min helsesøster.....Det er mulig å fullamme et barn opp til 6 mnd etter dette anbefaler de å introdusere annen mat også.... Jeg begynte med grøt til begge gutta mine når de var litt over 4 mnd.....Begynte med tynn grøt og bare en t skje.... Nå er minstemann 4 1/2 mnd og spiser en lite porsjon.Blir helt vill og ler omtrent når han ser grøtbollen : )) Jeg har inntrykk av at det i enkelte miljøer går litt konkurranse i hvem som klarer å fullamme lengst. Hører jo om de som fullammer til ungen er 7- 8 mnd....... Da kan mange få problemer med å introdusere ny mat fordi ungen bare har fått pupp så lenge...... Så det beste er å begynne med grøt et sted mellom 4 og 6 mnd, ikke å fullamme så lenge som mulig.... Jeg begynte med grøt til begge mine når det virket som om de trengte med enn det jeg klarte å tilby ved amming......
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Drikker hun mye? Er det derfor du vil gi grøt?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 jeg gir grøt til småen som er 3mnd, han får en ts - bare for og bli vant, han elsker grøt ! og åpner munnen sin og spiser slik han skal. før i tiden begynte de faktisk med grøt når de små var 6uker jeg går utifra alle blir galen på meg her så jeg velger og vere anonym,
mammasgo`jente Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Når du sier 1 teskje er det da en teskje grøtpulver blandet ut med mm eller er det en teskje ferdigbalndet grøt?
Siril&Tord sin mamma Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 mi sønn er 7uker, og får allerede en drøy teskje i mme flaska si på 170ml x2 i døgnet. utenom dette får han 3x 170ml mme i døgnet. han er svært sulten, og noen ganger er det slik at barn trenger mer enn bare mm eller mme. det var hs som anbefalte meg å gjøre det. min gutt er helt fin i magen, og en meget aktiv gutt.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Heisann!jeg begynnte med grøt da gutten min var 2 mnd og 3 uker gammel.det var blant annet fordi han aldri vart mett,var sur og aldri fornødd.Med en gang jeg begynnte med grøt blei han mett og fornødd å en kjemesnill liten gutt.Han er en stor gutt:var 4230g ved fødsel og ca 7,5- 8 kg ved 3 måneders alder.Fikk også middag og dessert i tillegg til mme 4 måltider til dagen.Gutten har ikke vært mer fornødd,sover godt og har ikke problemer med magen.Jeg vil si at viss barnet ditt er misfornødd og aldri blir mett er det på tide med mer føde. Vil også si at jeg er enig med anonym.Før i tiden begynnte di sjapt med å gi fast føde og viss d hadde vært FARLIG hadde de ikke gjort d. ALLE barn er FORSKJELLIGE å ingen kan sitte her å si at sånn å sånn er det å at di som gir barnet annet enn mm eller mme ved 3 mnd alder ikke er skikkelige foreldre som heller ikke har peiling på noe.........blir bare såååååååå sint på sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå