Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke mange inne på dette forumet, men allikevel så stiller jeg spørsmålet;

Vi har hatt to ivf, og har et tredje i vente. Det jeg lurer på er om det er noen andre med endo her som har gjort noen "grep" i forkant. Jeg har hørt om lengre nedregulering i form av nesespray for å "tørke ut" endo.

Jeg har spurt legen hva de gjør for at endometriosen ikke skal hindre gravididtet. Svaret var at det ikke er noe å gjøre, at siden det var "lett endometriose", så nedregulerer man ikke, men at dersom jeg ønsket det, så kunne jeg gjøre det.

Jeg hadde en laproskopi i fjor høst, og er vel egentlig ikke engstelig for at endoen er tilbake. Jeg har ingen symptomer på det, men det hadde jeg heller ikke før jeg fant ut at jeg har dette.

Hva slags erfaringer er det rundt dette tro?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9673338-ivf-og-endometriose/
Del på andre sider

• 1 år senere...

Fortsetter under...

Jeg gikk på hormonbehandling for å stoppe endo men den var så sterk at den kan ikke tas i mer enn 3-6 mnd av gangen. Den var som å få overgangsalder. Helt forferdelig. Etter dette prøvde vi naturlig å bli gravid. Da det var gått en stund fikk vi spray som hjalp meg med produsere egg og hvor vi fikk ul ved eggløsning for å se antall egg osv. Da fikk beskjed om å ha sex eller vente litt til. Ellers var det start av IVF med spray og sprøyter. Vi ble gravide ved 1. forsøket forrige gang og denne gangen også. Jeg var ekstrem plaget med endo hvor jeg var mye vekke fra jobben pga smertene var uuuuuholdelig. Etter første svangerskapet kom smertene ikke lenge etter menst meldte sin ankomst....så vi startet med IVF straks. Vet ikke om dette var til hjelp.....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...