Gå til innhold

andre rhesus negative her???

søteste-gullet-mitt

Anbefalte innlegg

hei.

er det noen andre her som er rhesus negative?

jeg fant ut at jeg var rhesus negativ da jeg tok abort for 3 år siden. for 2 mnd siden mistet jeg en bitte liten spire, men fikk ikke sprøyten som kan hindre at blodet mitt danner antistoffer. overlegen på kvinne-barn klinikken sa at det var for tidlig til at jeg trengte en... men, hun kunne heller ikke når jeg hadde mistet da det var mange motstridende tegn.. hun nevnte at det var ikke før etter uke 7 at det var aktuelt.

nå er jeg gravid igjen, ca uke 5 (tror jeg:) ) og er redd for at noe kan gå galt i forhold til blodtype denne gang da ikke prosedyre ble fulgt forrige gang..

noen med erfaringer fra dette selv?

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fant ut jeg hadde rh.neg da jeg tok abort for 1,5år siden. Mistet i uke 7 for 2,5mnd siden, fikk da en sprøyte for å hindre at blodet danner antistoffer. Jeg kom da akkurat inn under grensen for å få sprøyte.

Det at man ikke får sprøyte før etter uke 7, tror jeg har noe med at den lille spiren ikke begynner å produsere blod før i slutten av uke 6. Derfor er sjansen for at kroppen danner antistoffer lik 0 hvis man mister før uke 7.

Jeg er også gravis i uke 5, både gruer og gleder meg. Håper det går bra denne gangen.

Lykke til... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...