Gå til innhold

sykemelde meg? rugedag 3

Anbefalte innlegg

Hei:) Er en av uke 25 rugerne, fikk satt inn et fint egg på fredag:) men jeg lurer på om det er mange som sykemelder seg etterpå? Jeg er sykepleier på et sykehjem med mye stress og tunge løft! har en spontanabort bak oss og vil gjøre alt for at dette skal lykkes.... men har ikke samvittighet til å ta ut sykemelding.... noen som har noen gode råd?

Syns foresten det gjorde veldig vondt (ikke for å skremme) å ta ut eggene og har vert kjempe øm frem til i går, i dag er det bare litt stikninger eller murring.. eller noe rart ihverfall! noen som kjenner seg igjen? tenker med engang at det er noe gale.. har mye utflod men det er vel normalt

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9672992-sykemelde-meg-rugedag-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du:-)

Det er vanskelig å vite hva som er bra/ikke bra i rugeperioden.

Men en ting er sikkert, man skal ikke gjøre ting man kanskje vil angre på i ettertid. Føler du at det er riktig å ta det litt med ro nå, ja da gjør du det.

Jeg jobber i barnehage, og har selv tatt noen dager sykmelding ved forsøkene. Personlig tror jeg stress og tunge løft kan være uheldig...

Dette er en svært viktig del av livet, og man må bare sette seg selv foran.

Du skal ikke føle dårlig samvittighet dersom du tar litt sykmelding!

Lykke til videre med rugingen!

Det er helt normalt med litt vondt og ømhet/stikking i underlivet, det er jo et lite inngrep det er snakk om. Og du går vel på progesteron, det kan og gi murringer osv osv.

Jeg tok ut ferie etter 2. ivf, men ellers har jeg jobbet som normalt.

er helt enig med at egguttak var ikke godt nei!! men nå er det over, og jeg kjenner jeg blir litt fort andpusten. litt øm og stor mage har jeg enda.

ang. sykemelding: jeg forberedte jobben på at jeg kanskje ikke kom på jobb etter innsetting. (det skjer på man), og det var det forståelse for. Men viss jeg ville komme og ta en vakt (jobber med småbarn) så var det helt kjempe, skulle ikke tenke på løft eller noe tungt, for det skulle de ta seg av. Litt godt å ha sånne kollegear kjenner jeg. Skal ha ferie i uke 27 og tenkte jeg skulle jobbe siste uka.

Men til deg som er sykepleier på sykehjem. hadde jeg nok vært litt mer "vanskelig" ja. Har også jobbet på sykehjem så jeg vet hva det er, tunge løft og vanskelige arbeidsstillinger til tider....

Gjest Bjørnen Collargol

Hei beibii :-)

Jeg har hatt 3 SA før og en kjemisk graviditet. Er ruger på 1 fryseegg nå og er sykmeldt tom den dagen jeg skal ta blodprøve (5 juli).

Jeg har også en jobb med tunge løft og periodevis veldig stressende jobb.

På min jobb vet de at vi driver med dette og jeg spurte om å få en kontorjobb i rugeperioden, men med negativt svar....

Så jeg forklarte situasjonen på Aleris, hvor vi hører til, og da fikk jeg sykmelding ut denne perioden uten noen flere spørsmål.

Dette er så viktig for oss og vi har brukt mye penger og krefter på at vi skal bli gravide at jeg (unnskyld språket, men..) driter i om det er lite folk på jobben nå og midt i ferieavviklingen.

SÅ mitt råd til deg er å gjøre som du føler for og ikke tenk på andre enn deg selv. Føler du for sykmelding så skaff deg det, vil du jobbe så gjør du det!

Jeg syntes også at egguttak var sinnsykt vondt. Hadde et IVF forsøk med en x for noen år siden og syntes det var vondt å ta ut de siste eggene der. Dette ga jeg bedskjed om på forhånd til Aleris slik ta jeg fikk ekstra smertestillende før uttak denne gangen. Hadde kun 5 i forhold til 11 sist, men denne gangen var det 10 ganger verre. Jeg gråt og sykepleieren måtte sette hendene i magen min med full kroppstyngde for at det skulle bli litt bedre!

Men de sa at dette kan være veldig forskjellig fra gang til gang, bla så flytter egglederene litt på seg og det kan derfor bli vanskeligere å komme til. Som legen sa, de ligger jo egentlig bare å dingler i løse lufta der inne :-)

Oi dette ble langt....

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...