Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Nettopp begynt å jobbe igjen. Er ikke fast, men har vært på to jobbintervju denne uken, og håper å få en av de jobbene. Saken er at jeg har lyst på en baby:-) Føler det blir litt rart om jeg blir gravid med en gang jeg får meg ny jobb. Ved den ene jobben kan jeg dessuten ikke jobbe om jeg er gravid. ( er i industrien) Da må jeg flyttes midlertidig til en annen avdeling. Samtidig har jeg ikke lyst til å vente så mye lenger.....
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Tja.. Hvis jeg hadde vært sjefen din, hadde jeg nok begynt å lure på om du bare begynte i jobben for å få fødselspenger.. Men graviditet er ikke en gyldig grunn til å si opp folk da.. (selv om noen gjør det alikevell) Er ikke sikkert du blir gravid med det første heller da.. Kan jo ta alt fra 1 mnd til mange år det. Lykke til!
jordbærsjokolade Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Nei vet du hva! Du er kvinne og en av de tingene kvinner gjør er faktisk å føde barn, sånn er det. Du må IKKE få dårlig samvittighet om du blir gravid nesten med en gang du begynner i ny jobb. Hvis du blir ansatt vet de jo at det er en mulighet. Jobb må du jo ha ikke sant? Du kan ikke la vær å søke på jobb selv om du ønsker å bli gravid! Lykke til både med jobb og med å bli gravid fort igjen:)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Vil vel ikke akkurat kalle det "dumt" da, men selv valgte jeg å vente ca et år fra jeg fikk jobb til jeg ble gravid. Jeg ønskte å bli gravid tidligere, men ventet. Dette gjorde jeg utelukkende av lojalitet til min arbeidsgiver, da jeg bare kan tenke meg hvor "surt" det er å ansette noen som blir gravid med en gang. Så jeg hadde nok ventet litt.....
mayaya Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 Jeg jobbet på timebasis, og ble gravid. Sa ikke noe før jeg fikk jobben fast, og møtte aktisk full forståelse for det. Sjefer er mennesker de også (stort sett) :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 Når en arbeidsgiver ansetter en kvinne i fruktbar alder er dette noe de tar med i vurderingen sin, at hun muligens blir borte i en fødselspermisjon i løpet av de første årene.. De lar ikke være å ansette en kvalifisert kvinne de ønsker i jobben av den grunn. Det er bare sånn arbeidslivet i Norge er.
Ingen_nick_ledig Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 Tja, det kommer vel litt an på. Hvis valget står mellom en kvalifisert kvinne og en kvalifisert mann, er det faktisk noen sjefer som velger mannen, nettopp for å slippe at den de ansetter blir borte i en fødselspermisjon. (Og sånn ville jeg nok dessverre tenkt selv også hvis jeg skulle ha ansatt noen). Dette avhenger riktignok noe av hvilke yrke det er snakk om da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå