fru grim Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Mine to små (tvillinger) er nå over 2 måneder, og jeg synes det er noe forferdelig herk å drive med den kokingen... Jeg vasker dem i oppvaskmaskinen når det passer seg slik (65 grader), og da koker jeg ikke etterpå, men koker fortsatt smokkene da (som jeg ikke putter i oppvaskmaskinen). Leste et sted at vi i Norge ikke har så mange farlige bakterier at vi trenger å koke flaskene daglig, bare en gang innimellom, men hva har dere fått beskjed om?
78mod Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Jeg har lest at man bør koke flasker som blir brukt til melk fordi det kan være melkerester, og melkebakterier kan være skumle. Så jeg koker flaskene hver dag, men det er kjedelig. Jenta mi er 6 mnd. Men vet det er mange som ikke koker når barna er blitt 6 mnd. Jeg ville nok ha kokt flaskene i allefall til barna er 3-4 mnd. Du kan jo ønske deg en sånn microsterilisator da, det fortjener du som har tvillinger og da dobbelt så mange flasker:)
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 Mini her er snart 4 mnd og jeg har sluttet å koke flaskene etter hver gang. Skyller og vasker de godt med varmt zalovann rett etter de har blitt brukt.. Koker de 3 ganger i uka ca
Fire småtroll Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 Med forrigemann (3,5år nå) fikk jeg beskjed om å koke til han var 6 mnd, men det er viktig at de som ikke er tatt i oppvaskmaskinen på minst 60 grader kokes, for melk lager et slags belegg på innsiden av flasker og smokker som det kan være bakterier i.. Jeg kommer nok til å følge samme rådet nå. Alle mine har vært flaskebarn (har defekte pupper), og jeg handlet rett å slett så mange flasker at jeg bare kunne skylle de og sette de i vaskemaskinen, hadde nok av flasker så jeg hadde tid til å vente på dem til neste gang oppvaskmaskinen gikk. Skjønner at det blir mange flasker sår du har tvillinger, men tror likevel det er vel anvendte penger..
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 24. juni 2007 #5 Skrevet 24. juni 2007 kremt.. etter en missforståelse med hs slutta vi me det da han va to uke.. vi har bare hatt di i oppvaskmaskina..på koking da! har aldri hatt nå problem me magen hannes.. sjekke jo selvfølgeli flasken før æ sette di i skape, at di e orntli rein! ellers så skylle vi di me en gang i kokanes vann, å lar di stå me det til di settes i oppvaskmaskina! vi vaske en maskin om dagen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå