Gå til innhold

For sent, og helt urealistisk?

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å begynne å pumpe igjen, et og et halvt år etter at man sluttet? Er det umulig? Vurderer dette pga kronisk sykt barn på 2 år, som ville hatt mye utbytte av morsmelk framfor vanlig melk.

Evt tips? Legen skriver sikkert ut hormonspray til meg om jeg spør om det, men jeg kunne også evt trengt en god dobbeltpumpe. Noen steder man kan leie sånt uten at det koster en hel formue? Eller lønner det seg å kjøpe pumpa selv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9672695-for-sent-og-helt-urealistisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant du har fått til en gang kan du amme igjen!

Min veileder fortalte meg om en adoptivmor som relakterte for sin 1 1/2mnd adoptivsønn, det gikk fint!

Hvor i landet er du, ammehjelpen leier deg pumpe til å begynne med ihvertfall, da får du også vite alt du trenger å vite om dette!

Bor i Skien. Kanskje jeg skulle prøve å spore opp en ammehjelp, har ferie nå, så det hadde passet godt å evt prøve nå.

Er ikke snakk om å amme, for jenta vår kan ikke drikke, men jeg vurderer å ta "jobben" med å pumpe, og gi i knappen på magen.

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=149

Nederst står pumpeutleie.

Medela Electric Plus har dobbeltpumpefunksjon og er rimeligere i innkjøp (selv om en "topp pumpe" kan være grei om du tenker på flere barn etterhvert). Tørrpumper du så pump 15min maks pupp per gang. Kanskje litt ofte i begynnelsen, når du får produksjon, så like mye som hun trenger. Utdrivingsspray er lurt.

Dette fikser du, vettu. Du kan sikkert klemme ut aldri så små dråper nå selv. Spar alt du får ut, er det bare veldig smått i koppen så er det likefullt knallfullt av antistoffer. Du kan bare få ut alt ved å tynne med det du ellers ville ha gitt av væske (rent vann?). 2ml er bedre enn ingen ml! Avvenningsmelka (den som sitter i puppen til evig tid) er ofte litt beisk på smak i begynnelsen når man pumper seg opp, så der har du faktisk en fordel (!) du trenger ikke tvinge det i barnet eller kaste det i begynnelsen ;)

Annonse

He he... ja, jeg regner nok med at enkelte vil synes jeg er spinn hakke meg gal. ;)

Skal ikke ha flere barn, så skal sjekke den dobbeltpumpa du foreslo. Har pumpet mye tidligere, og da var det Medela sin pumpe jeg likte best.

Kan uten problemer få ut et par ml melk fortsatt, visste ikke at det var "avvenningsmelk" det var.

Ja, dette fikser du! Fortell oss hvordan det går, da!

Forresten er det gunsig å stimulere til økt utskillellse av oxytocin i kroppen, og der kan mannen være til hjelp: Massasje! Berøring frigjør oxytocin, som igjen stimulerer produksjonen av prolaktin som er det hormonet som setter i gang melkeproduksjonen ;o)

Kontordama på legekontoret fikk hakeslepp da jeg kom og ba om resept på Syntocinon.. he he... hun kunne overhodet ikke skjønne hvordan jeg skulle kunne få melka tilbake. Men jeg fikk nå resepten, og er igang med pumping! Kommer bare dråper ennå, men "kriblingen" i brystet har allerede kommet tilbake nå. Med en god porsjon optimisme og stahet så har jeg tro på at dette kan gå. Jeg gir det iallfall et forsøk. Dere skal få høre hvordan det går videre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...