To trollunger + en spire Skrevet 24. juni 2007 #1 Skrevet 24. juni 2007 Har testet meg og den var negativ - står jo at resultatet ikke skal avleses etter 5-10 min og da var den forstatt negativ. Noen timer etterpå var den positiv. Må sies at jeg testet litt tidlig og det kan være årsaken. Kan den negative testen være positiv eller blir den bare slik når den har ligget noen timer? Sikkert noen som har gjort det samme før meg...:-)
Kondis som en murstein Skrevet 24. juni 2007 #2 Skrevet 24. juni 2007 Tør ikke svare noe annet enn ta en test til i morgen tidlig! Lykke til )
børdi Skrevet 24. juni 2007 #3 Skrevet 24. juni 2007 testen skal ikke leses av etter de minuttene som står , da den ikke viser korrekt.... Om den blir positiv etter noen timer har ikke noe å si , for er du gravid skal den bli positiv innen tiden som står... desverre, Men ville testet meg igjen når du venter mensen om den ikke kommer jeg da...:-)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 24. juni 2007 #4 Skrevet 24. juni 2007 jeg fikk negativ test etter den angitte tiden.. satt å gråt mine modige tårer da mannen min kom hjem! Han satte seg ned og hold rundt meg og sa tim meg at jeg ikke hadde lov å ta tester når han ikke var der.. ville jo være der for meg.. han løfta opp testen og lo.. skjønner jo egentlig ikke hva du gråter etter da.. testen har jo to streker (dette var 30-45 min etter) jeg ble helt forvirra..lo og gråt om hverandre.. visste jo ikke hva jeg skulle tro. Dro ned til legen med urinprøve dagen etter..og jammen var den ikke positiv:o) )
To trollunger + en spire Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2007 Det var det jeg håpet på at noen hadde den erfaringen. Vi får se - men det er jo bare første pp... Lov å håpe da :-)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 24. juni 2007 #6 Skrevet 24. juni 2007 hehe..det var det for meg også) Var så sikker på at jeg var gravid, det var derfor jeg var så lei meg:o) hold oss oppdatert da:o) Lykke til!!!!
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 begge mine gutter testet jeg noe tidlig på, fikk negativ test som overraskende nok ble positiv etter noen timer.
To trollunger + en spire Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2007 Da blir det spennende å se. Ser ut til at det kan være noe på gang da. Må nok teste flere ganger.
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Har hørt at de fleste testene blir positiv etter noen timer.
___ Skrevet 24. juni 2007 #10 Skrevet 24. juni 2007 De gangene jeg har vært gravid har jeg testet tidlig, før IKM. Eier ikke tolmodighet når det gjelder sånt ;-). I begge tilfellene har jeg fått utslag etter lang tid slik du beskriver. Det har aldri skjedd med meg når jeg ikke har vært gravid. Jeg tror du er gravid, men så ekstremt tidlig at det ikke er sikkert det har festet seg skikkelig en gang. Lykke til med neste test.
SnupsaTupsa Skrevet 24. juni 2007 #11 Skrevet 24. juni 2007 Jeg testet og den var neg etter 3 min, og skulle sjekke igjen om få min, men så kom en venninne på besøk og hele greia ble gjemt... Hun reiste igjen etter noen timer og da sjekket jeg, og testen var positiv!!! Men i bruksanvisningen sto det at den ville vise feil resultat om man leste av for sent. Altså var jeg ikke gravid likevel. Var likevel spent (vært prøver 1,5-2 år og følte meg litt "annerledes"), og logget meg på bim og spurte... Der sa de også at testene viser pos etter noen timer... Dagen etter testa jeg positivt hos legen ) Hun tvang meg til test siden jeg var usikker. Helt tilfeldig at det ble nevnt i det hele tatt he,he
Space Skrevet 24. juni 2007 #12 Skrevet 24. juni 2007 Jeg testet og fikk negativ test, men etter noen timer var testen svakt positiv. Testet tre dager senere, og da var den klart positiv.
krokofant666 Skrevet 24. juni 2007 #13 Skrevet 24. juni 2007 Det samme skjedde med ei venninne av meg. Først neg så pos etter 3 timer. Og hun var gravid.
celodi Skrevet 24. juni 2007 #14 Skrevet 24. juni 2007 jeg var et par dager på overtid,følte på meg at jeg var gravid,hadde skikkelige menssmerter,tok test,var negativ (dette var på formiddagen) Hadde så vondt i magen,dro på legevakta på kvelden,da var den positiv
Adalis Skrevet 24. juni 2007 #15 Skrevet 24. juni 2007 Jeg har spurt jordmor på dette, og det er fysisk umulig at det skal slå ut fargestoff på testen om det ikke er hcg i urinen. Det som kan endre seg etter ti minutter er det at en positiv test kan bli negativ. Jeg tok tre cb forrige uke, alle tre er svakt positive, og to av de ble det først etter noen timer, den siste ble det så og si med en gang. Etter den første testet jeg hos gyn, men den var negativ. (cb er bedre nen testene sykehusene og legekontorene har, samme hcg mengde i urin den slår ut på, men dårligere kvalitet.) Fortsatt ukjent om jeg er gravid, men blødde 10-14 dager før første positive test, så regner egentlig med at det er resters av hcg etter sa. Skal ta ny i morgen. (Har tatt forferdelig mange tester, og aldri har den vist positiv om jeg ikke har vært gravid, eller endret seg etterpå. Tror jeg har tatt mange titalls negative tester... )
Sololight Skrevet 24. juni 2007 #16 Skrevet 24. juni 2007 Hvis det er Quick Response testen det er snakk om, tok jeg denne da jeg var på ferie på sørlandet, og den ble ikke positiv før lenge etter at tiden var gått ut. Og nå har det seg slik at i omkretsen rundt Mandal finnes kun Quick Response tester på apotekene, så etter å ha tatt 3 tester som alle var likedan (ja jeg var ekstremt utålmodig, hehe), avbrøt jeg ferien en dag for tidlig og dro hjem og fikk kjøpt Clearblue. Den ble knall blå med en gang. Dette var 2 dager før IKM. Så mitt svar er; ja, du kan godt være gravid:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå