Gå til innhold

Favorittside når han sover - trenger råd!

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg? Lillegutt på 3 1/2 mnd har lært seg å sovne av seg selv om kveldene, slik at det er bare å legge ham i senga. Han sutter på tommelen, og så roer han seg og sovner. Men han sutter bare på tommelen på den ene hånden, derfor legger han hodet konsekvent mot venstre. Han vil ikke ha smokk, og når jeg legger ham andre veien klager han og snur seg tilbake. Jeg ligger våken om natten og bekymrer meg for skjeve hoder og stramme nakkemuskler og aner ikke hva jeg skal gjøre. Råd og erfaringer mottas med stor takk!

Fortsetter under...

Hei,

vi går til fysioterapeut med vår 3 mnd gamle pjokk pga favorittside og her noen av rådene vi har fått. Når han ligger i seng og vogn ruller vi sammen et helseteppe som vi ligger på favorittsiden. Da får han ikke snudd seg og blir tvunget til å ligge den andre siden. Vær obs på at dette kun er å anbefale hvis han godtar det. Jobber han i mot og ligger og jobber seg mot favorittsiden så virker det mot sin hensikt, da blir musklene på den siden enda mer trent. Ellers snur jeg hodet hans når han sover godt, tar forsiktig og legger det mot andre siden, og da sover han sånn resten av natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...