Gå til innhold

Kan noen komme med raske råd - er i Danmark! :-)

Anbefalte innlegg

Vi er nå ett døgn forsinket med EL, men har allikevel valgt å reise til Køben fordi det ikke var fly å oppdrive på søndagen... :-(

Er det noen som erfaring med at positiv EL-test uteblir eller er veldig forsinket, og i så fall hvor lenge? Jeg har vært på ultralyd og vet at jeg har mange egg, og to var da større enn de andre på dag 11 i syklusen. Kan stress påvirke en EL-test, eller er hormonene upåvirkbare av slike ting?

Er det noen som bare tar sjansen på inseminasjon uten å få positiv test, jeg føler jo EL på kroppen, i form av lette menssmerter, eller er det kun sløsing med sjanser, penger og sæd? ;-)

Har noen også gode råd å gi i forhold til enkel eller dobbel inseminasjon? Dette er vårt tredje forsøk på Stork, nå sitter vi på et altfor dyrt hotellrom og venter og venter og drikker vann. Det får vel bli en tur til Lousianamuseet for distraksjon... :-D

Miss_blaise med frue

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har nok ikke noen gode råd, dessverre, men jeg kan fortelle at ved forrige inseminasjon var eggløsningen tre dager senere enn forrige gang - det kan altså variere. Tok testen her hjemme om kvelden, og tok flyet ned til Danmark grytidlig dagen etter. Vi hadde en vanvittig stressende tur, opphold og retur. Jeg var kun inne til enseminasjon og stod rett opp fra benken, og stressa og løp på Kastrup. Tro det eller ei, men jeg ble faktisk gravid! Jeg tror derfor ikke at kortvarig stress påvirker fertiliteten. Det er også forsket på dette, og man sier at det er en gammel myte. Stress påvirker ikke assistert befruktning, men ass. befruktning påvirker stressvivået, har jeg lest. Jeg tok bare enkel inseminasjon - det har jeg gjort under begge graviditetene mine.

Jeg ville nok ha satset på positiv EL-test før inseminasjon, men gudene vet; kanskje ultralyden er like så pålitelig. Ring klinikkken du skal besøke - de kan kanskje gjøre deg klokere.

Masse lykke til - jeg krysser alt jeg har!

Håper dere likevel lykkes å få til insem. med timing denne gangen.

Det er absolutt ikke uvanlig at EL/syklus kan gi oss et puss pga stress, planlegging, forventninger osv. En UL noen dager før forventet EL sier noe om hvor stor follikelen er (eggposen). Den kan gi ca dager om forventet EL. Follikel måling kan også bli benyttet i forhold til når man kan sette EL sprøyte og da igjen faktisk planlegge dag for EL og insem. Bare det kan være avstressende og gjør det enklere å planlegge. Nordica praktiserer denne varianten. De forteller når EL sprøyte (på resept fra din Gynek.) skal settes og når du skal komme utifra follikel størrelsen. EL testing faller gjerne bort i dette tilfellet. Vil tro Stork også kan hjelpe til her selvom de praktiserer EL testing.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...