Gå til innhold

Nå er vi frustrerte og lei!

Anbefalte innlegg

Har ei jente som snart runder året. I den siste tiden har legginga på kvelden vært et rent helvette.. Før har alt gått som smurt når det gjelder legginga. Pleide kanskje å våkne en gang før vi la oss, men sovnet raskt igjen.

Nå er det andre baller. Sovner rundt åttetiden, men våkner etter en time. Da holder hun det gående til rundt midtnatt pluss/minus. Vi samsover og natteammer enda, så pleier å legge meg sammen med henne i senga vår, og amme, men hun er jo så urolig! Skriker, snur seg på magen, klatrer og hopper. Hun blir meget frustrert da jeg prøver å legge henne ned igjen. Pappaen prøver også, men uten nytte. Vi har også prøvd Ferbermetoden, men uten nytte. Hun er jo ikke vant til å skrike seg i søvn. Vil ikke påstå at jeg er den største tilhenger av denne metoden.

Orker ikke ta opp problemet med helsestasjonen, da de er store tilhengere av "skrikesegisøvn"-metoden og den slags..

Noen som sliter/har slitt med samme problem? Håper på mange svar!

Mvh. sliten småbarnsmor.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9670786-n%C3%A5-er-vi-frustrerte-og-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg føler med dere! Jeg synes det høres ut som om jenta deres er overtrøtt når dere legger henne. Jeg ville prøvd å legge henne en drøy time før, det gjorde underverker med min førstefødte. Hun sovnet lettere og sov lenger om morgenen. Vi hadde en økt med Ferber på henne da hun var rundt halvåret, så hun ble ikke ammet i søvn etter det. Nå er hun 2 1/2 og finner på alt mulig rart i senga før hun sovner, men det er en annen historie - uansett ser jeg at hun styrer mye lenger før hun sovner når hun er overtrøtt.

Vet ikke om dette løser problemet, men ønsker dere lykke til!

Hei... Jeg lurer også på dette for jenta vår på 7mnd sover også en time på kvelden. Og da legger hun seg ikke til ro igjen. Da skal hun være oppe til vi legger oss. Hun har ikke vært sånn før nå. Så jeg kunne også ha tenkt meg å fått noen råd

Er dette med samsoving noe dere har bestemt dere for som en "ideologi". Hvis ikke hadde jeg forsøkt å legge henne i egen seng. Kanskje det kan være greit med litt mindre forhold? Og at du snart kan avslutte nattamming også. Hun er jo vant til mye underholdning i form av at dere er der og at hun får mat.

Vi har hatt ei som har vært urolig om nettene helt siden hun ble født. Når vi endelig fikk henne på eget rom i egen seng og avsluttet nattamming (10 måneder) ble det mye bedre. Så hadde vi en kamp til nå (18 måneder). Da kuttet vi smokk og at hun fikk vann på natta. Og vips sov hun hele natten. Og så utrolig deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...