Gå til innhold

Pusser dere tenner til babyene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg tenker det er like greit å begynne med en gang, så blir han vant med det. De skal skal jo ha de tennene en stund, og det kan like lett bli hull i dem som i varige tenner. Jeg har kjøpt sånn tannbørste som man trer på fingeren. Ingen tenner på gutten min ennå, men pusser av og til gummene på ham. Liker å tygge og gnage ja. :) Om gutten din svelger tannkrem er ikke farlig hvis du følger riktig dose da. Tannkrem for baby (har lavere fluorinnhold) og ikke større mengde enn hans lillefingernegl.

Jeg kjøpte tannbørste på apoteket med børste i den ene enden og håndtak som også fungerer som bitering i den andre. Pusser tenner på morgen og kveldsstellet. Har på en mikroskopisk mengde tannkrem (Zendium som jeg fikk i startpakka for babyer på apoteket). Jeg pusser tennene hans først så får han kose seg og tygge på tannbørsten etterpå mens jeg fortsetter morgen/kveldsstellet.

En tann har såvidt kommet til overflaten nå. Har børstet den de to dagene den har vært her. Men jeg gir jo melk etterpå da.. Den er jo søt, så hjelper jo ikke noe. Børster kun om kvelden, og uten tannpasta. Trodde ikke de skulle ha det så tidlig?

Jeg pusser Selmas tenner, men bruker ikke tannkrem! Det sa de klart på apoteket at man ikke bør bruke før de er 6 mnd ihverfall.. men viktig å trene på å pusse tennene! Har også sånn med bitering på skaftet. Veldig fin:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...