Gå til innhold

2 dager uten bleie, men hva med bleieslutt i barnehagen på mandag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden har gått uten bleie i 2 dager nå- endel uhell første dag men rask "læringskurve" i dag med større oppmerksomhet før han skal tisse og ikke bare akkurat idet det skjer. Han synes også det er stas å ha på spidermanunderbuksene sine.

Tok på bleie da vi gikk ut.

Hva gjør man i barnehagen? Kan man forvente at de følger opp avvenningen der?

Det er uansett kun 1 uke til vi tar ferie, så bør vi vente til da før vi tar av bleia konsekvent?

Føler han kan bli usikker av bleia av og på hele tiden. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med masse skift til barnehagen og si at han har start uten bleie.

Jobber selv i barnehage og står midt oppi det. Syns barnehagen skal videreføre det positive med at han er villig selv til å slutte, så det går nok bra skal du se:)

Tror det skal gå fint:) Lykke til med avveninga!

Skrevet

selvsagt kan du forvente at barnehagen følger opp bleieavveningen. men hvis han "bare" har gått uten bleie i to dager, så ville jeg ha drøyet det litt. vår datter gikk 10 dager uten bleie hjemme, og da lot vi henne gå uten bleie i bhg. det gikk veldig bra. hun har aldri hatt uhell i bhg.

angående det at gutten blir usikker av å gå med og uten bleier, så er det som du selv skriver bare ei uke til ferien, og da kan dere ta av bleien hele tiden. men nå kan dere la han gå uten bleie, bortsett fra når han er i bhg. hvis dere vil at han skal gå uten bleie i bhg, så anbefaler jeg dere å prate med personalet, slik at de følger ekstra tett opp, og med gutten, om at han må gi beskjed dersom han må på do. veien til do kan være lengre i bhg enn hjemme, da det er andre barn til stede, eller hvis de er ute å leker.

uansett, så ønsker jeg dere lykke til!

Skrevet

Takk for svar begge to!

Vi får se det an i morgen og bedømme da. Han har enda ikke bæsjet på do, så kanskje han bør ha den erfaringen først i heimen.

1 uke er uansett ikke lenge til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...