Gå til innhold

Hva har dere på brødskiva? (8måneder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her bare elsker brød mat.. Og trenger flere påleggs ideer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prim, leverpostei, smøreost, brunost, skinke, prøvde makrell i tomat men det fallt ikke helt i smak..

Skrevet

Vi har kun leverpostei på enn så lenge. Føler det er for mye sukker i prim, også skal de jo helst ikke ha kumelk i mat før de er 10 mnd pluss å skulle være forsiktig med salt! Kanskje litt hønemorete av meg da - men makrell i tomat kunne jeg tenke meg å prøve! Hvordan er det med geitost? Er det mye sukker i det?

Skrevet

var helsesøster som anbefalte det for meg, så antok det gikk greit jeg..

Skrevet

Vi har leverpostei, banan (som jeg moser og har på, namnam), fruktmos (bruker det som syltetøy - den er jo usukret), mild makrell i tomat (tube), av og til gulost og brunost.

Skrevet

Så lurt det var å ha fruktmos på!!! Det tipset skal prøves ;-) Og banan - hvorfor har jeg ikke tenkt på det før?

Det går jo helt sikkert greit å ha prim på, det var bare det at jeg fikk litt sjokk over hvor mye sukker det er i da jeg leste på pakka. (hadde tenkt å kjøpe det selv til jenta)

Det med kumelk leste jeg inne på matportalen.no som er informasjon om mat fra myndighetene. Det fortrenger mer jernrike matvarer fra kosten og bør som hovedregel ikke brukes som drikke og i grøt det første leveåret. Mindre mengder kumelk kan brukes i matlaging mot slutten av første leveår (ca. ti måneders alder).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...