Gå til innhold

Fødselshistorie: Krepsejenta ble Tvillingjenta vår!

Anbefalte innlegg

Skulle nok ha vært i juniklubben, men terminen var 1. juli. Så, jenta vår bestemte seg for å komme 13 dager før tiden! Dermed er jeg verdens lykkeligste mamma til lille Kiana som ble født 18. juni...

Våknet av at vannet gikk ca 0500 natt til mandag 18.06. Reiste på Føden og var der ca kl 1000 med åpning på 8 cm. Kl 1100 va det full åpning... hylte på epidural, men fikk ikke! Alle forutsetningene var der på forhånd; hodet var bekreftet uken før og i hodeleie... men jenta vår låg med nesen i sky og snudde seg ikke. Ble visst liggende og stange mot bekkenet...

Så etter mange metoder med tyngdekraft og trykking for å prøve å presse henne forbi bekkenet, kom det flere leger og gynekologer. Fikk til slutt epidural og satt på drypp for å gi meg en "pause"... Til slutt ble det bestemt at hun skulle tas med keisersnitt! Lille tulla vår hadde det bra hele tiden og hjertelyden var fin, men til slutt var det på tide å få henne ut! Heldigvis tenkte jeg....

Følte meg veldig godt ivartatt hele tiden og i gode hender, så var ikke redd i det hele tatt!!!! Og sant skal sies; all skryt til samboeren min gjennom hele fødselen, rolig og avbalansert, med 100 kg fødende og hylende kvinne hengende rundt halsen.... Operasjonen tok en halvtime og kl 1740 var Kiana født!!!!!! Selfølgelig verdens nydeligste jenta!

Fortsetter under...

Hei og hopp kjære Olgita!

Gratulerer så masse med lille Kiana, godt å høre at alt gikk bra til slutt!!

Regner med at dere koser dere med lille jenta og at dagene går med til stell, amming og hviling...(synes er det mulig?!74 snakket noe om det:))

Venter på at min lille skal komme slik at vi kan treffes igjen!

Kos dere masse så lenge!

Klem

Annonse

Gratulerer så kjempe masse, Olgita!

Blir så kjekt å se den lille prinsessen deres når vi treffes ;)

Herlig å lese at du og sambo fungerte så fint sammen gjennom det hele... krysser fingrene for at vi klarer oss like bra.

Litt skremmende at du ikke fikk epidural enda du "hylte" om det, er det eneste som holder meg gående, at det er den som kan "redde" meg på slutten hvis det kommer til stykket... Men så kan jeg risikere å ikke få? får nesten frysninger bare av tanken...

(Krysser samtidig fingrene for at jeg ikke havner i august-klubben, sånn at vi snart kan treffes he he)

Uansett, kjempe godt å høre at alt står bra til med dere alle tre- kos dere og nyt dagene;)

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...