Gå til innhold

Noen som nettopp har tatt KS og som har små barn fra før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det hjemme.

Jeg har en gutt på 2 år og får straks en til. Husker fra sist at jeg fikk bæreforbud i 3 mnd.

Normalt går jeg jo ikke rundt å bærer på to-åringen, men litt løft blir det jo gjennom en dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har to barn, begge født med keisersnitt og med 20 mnd. mellom. Det var mange hensyn jeg tok med førstemann som jeg ikke vurderte engang med andre, skulle jeg tatt disse hensynene måtte jeg hatt hjelp i hjemmet. Bor i fjerde uten heis og bar begge barna både opp og ned hver dag, i tillegg måtte jeg selvsagt løfte eldstemann mange ganger pr. dag. Det har gått fint med arret og foreløpig ingen tegn til brokk heller. Det vil helst gå bra!!

Skrevet

Samme her! Vi hadde 14 måneder mellom våres barn og begge er født med keisersnitt. Det var litt slitsomt å ha to hjemme så vi fikk dagmamma tilslutt noen dager i uka. Så fikk minste kolikk og eldstemann fortsatte å være hos dagmammaen

Jeg måtte løfte når jeg var alene med dem fordi eldstemann ikke gikk skikkelg og vi bor også i blokk. Heldigvis var samboer en del hjemme slik det gikk ganske greit i starten. Men noen ønske sitasjon var det vel ikke:)

Jeg har heller ingen tegn til brokk så det ser ut som alt har gått helt kjemefint:) Lykke til:)

Skrevet

Hei

Jeg tok keisersnitt for 6 mnd siden, da var eldstejenta 19 mnd, og ikke noen lettvekter med sine 15 kilo. Den første uken, halvannen fikk hun bare klatre opp i fanget mitt - etter hvert ble det forsiktige løft. Pappaen var hjemme med oss den første måneden og tok seg av det meste med jenta. Etter en måned løftet og bar jeg henne stort sett som før. Passet på å bøye knærne og løfte med bena, prøvde å ikke bruke magemuskler. Det går ikke an å forklare en to-åring at mamma ikke kan løfte deg - og det vil nok kanskje bygge oppunder noe sjalusi ettersom minsten stadig er i fanget og blir løftet og båret. 3 mnd var lenge da, vær forsiktig med å løfte i 6 uker sa de til meg, og pass på å løfte med bena.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...