Gå til innhold

Har noen opplevd å være lenger på vei enn du trodde?


Filippa K

Anbefalte innlegg

Testet skikkelig positivt kun 20 dager etter første dag i siste mens. Går det an? Lurer på om jeg kan være lengre på vei enn jeg tror. Forrige blødning var nemlig litt annerledes (mindre og kortere). Har dere hørt om liknende?

 

Takker for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søstera mi var 4mnd på vei hu når hu testa positivt:P utslag på pinnen nesten før hu traff den:P

hu hadde hatt mensen helt til da som hu sa, så det var skikkelig overraskelse hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! 4 mnd? Håper ikke jeg er så langt på vei, hehe.

Men tviler egentlig på at jeg er 3 uker på vei, og to tester har vært knallsterke. Kvalm, ekstremt trøtt og ømme bryster - det har vart en stund.. Når fant søsteren din ut den virkelige terminen? Måtte hun vente helt til ordinær ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det. Fikk bekreftet på ultralyd at jeg var 1 mnd lenger på vei. Har hatt menstruasjon som vanlig og blitt skikkelig lurt. Også hos meg kom utslaget nesten umiddelbart etter jeg testa meg. I ettertid ser jeg at jeg har hatt noen tegn på graviditet, men blitt lurt av menstruasjonen som kom når den skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar anonym.

Tror du jeg må vente helt til ordinær ul for å finne ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet også positivt 20 dager etter første dag i siste mens. Det viste seg at jeg hadde hatt el mye tidligere den måneden, så dermed ble jeg flyttet en liten uke frem på ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min termin ble framskyndet ca tre uker på ultralyd sist svangerskap. Jeg hadde noe jeg trodde var menstruasjon rundt uke tre, men som var noe mindre enn vanlig menstruasjon. Jeg hadde også mindre blødninger i svangerskapet en gang i måneden (rundt forventet mens) de tre første månedene. Så det går an. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for svar jenter!

Det er til stor hjelp for en litt forvirret ny-gravid.

 

Kanskje det samme skjer med meg som med deg da, Hyperemesis?

 

Men må jeg vente helt til ordinær ul?? Eller kan de se det på en tidligere ul om jeg gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Filippa!

Jeg har hørt at man bør være ganske sikker på omtrentlig termin når man kommer til ordinær ultralyd fordi det er rundt da fostrene begynner å vokse litt forskjellig, så det er vanskeligere å si. Men vet ikke om dette stemmer da. Uansett gikk jeg bare til fastlegen min på onsdag og sa at jeg var litt usikker på om terminen stemte, og da sendte han en henvisning til gynekologen min om tidlig ultralyd. Så ringte de meg klokken 8 morgenen etter og sa jeg kunne komme senere på dagen. Veldig greit. :D Kjenner flere som har fått tidlig ultralyd på grunn av dette. :) Jeg ble satt frem fem dager, noe jeg selv hadde mistanke om. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til tidlig ultralyd pga blødninger. I stede for å være 5-6 uker på vei og miste, fikk jeg vite at fosteret levde og at jeg var 4 uker lenger på vei. Dette kunne legen se utfra målene på fosteret, men ville ikke gi noen endelig termin før den ordinære ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...