Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla på 6 mnd har nylig begynt med grøt. Gir 2 ganger daglig. Begge gangene i dag så ville hun ikke ha melk etterpå. Men hun ville ha vann. Prøvde å ta melk i tutekoppen, men hun avslørte meg og ble sint:) Gir foreløpig ikke full porsjon grøt.

Hva gjør jeg? Gir jeg mme først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger jo ikke å gi melk til grøten. Det er jo melkepulver i grøten, så hun får nok gjennom den.

Jenta mi er 7 mnd, og jeg gir vann til grøten, ikke melk.

Skrevet

Men foreløpig får hun bare grøt av max 2 ts pulver, så da blir det kanskje litt snaut?

Hun spiser 4 måltider i døgnet. Etter formiddagsgrøten ville hun heller ikke ha mme, så jeg ventet 1 time, og da drakk hun 140 ml melk. Men hun drakk langt i fra full flaske vann etter grøten nå ikveld da, akkurat som om hun setter vannet litt i halsen selv om hun drikker av lik flaske som ellers. Men når vi etter en stund er oppe i 4 måltider fast føde, bør hun ikke drikke melk da? Kanskje hun vil ha melk ved siden av når vi begynner med brød.

Ble litt langt dette, mange spm på en gang:)

Skrevet

Akkurat, sånn ja. Ja, når hun ikke spiser mer grøt, så kan det jo være lurt å gi mme først. Hvis hun vil ha grøt etterpå da :-)

Hun får sikkert stilt noe av den verste sulten med bittelitt grøt, så da er vel ikke melka så interessant.

Ang. at hun setter vannet i halsen, så kommer det sikkert av at det er jo tynnere enn melk, så renner lettere gjennom tuten.

Jenta mi spiser 4 måltider med fast føde nå, og hun drikker melk til brødskiva på morgenen, og til kveldsgrøten.

Noen gir melk til flere måltider, men du mååå ikke :-) De sier vel at de skal ha mellom 4-6 dl melk om dagen, og da inkluderer det det som er i grøten.

Men, jenta mi ville ikke ha noe drikke etter maten til og begynne med hun. Etter hvert ville hun det, og nå drikker hun både melk og vann etter mat.

Skrevet

da får jeg håpe at hun blir mer drikkevillig etter maten etter hvert. Og så får jeg prøve å gi henne litt mme før grøten. Blir litt bekymret for væskebalansen jeg da, men satser på at det går greit. Gir henne vann i løpet av dagen, og da drikker hun litt. Hun liker best tutekoppen enda hun da setter vannet i vrangstrupen ofte:)

Synes det er litt vanskelig å vite om hun er mett eller ikke når hun spiser grøt også, for hun gaper ikke ennå. Gaper kun når hun også får holde i skjeen, for da blir den som en leke hun putter i munnen. Så grøten går ned da.

Skrevet

Du MÅ jo ikke gi mme i samme måltid som grøten. Jeg har hele tiden gitt vann sammen med grøtmåltid (2 stk) og mme til middagen, lunsjen og til kvelden. Det er jo melkepulver i grøten, gi henne vann du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...