Gå til innhold

svimmel og slapp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg ligget på sofaen hele dagen og har vært skikkeli svimmel, litt kvalm og veldig slapp. Men ingen feber. Jeg er 6+6 idag. Og har merket til nå at jeg har vært veldig trøtt å sliten. Er det symptomene som bare kjennes skikkelig idag eller er det uvanlig å være slik? Man er jo så nervøs for at det skal være noe galt, selv om det sikkert er helt normalt;P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt både med svimmelhet, kvalme og slapphet, så alt er nok i orden. Ingenting å bekymre seg for.

Skrevet

det er så godt å se den setningen, selv om jeg sikkert visste innerst inne at det er normalt å ha det slik ;) takk :)

bare kom så plutselig idag, også har jeg ligget flatt ut hele dag :) så lenge det er normalt er det jo godt å ha symptomer så man vet at man er gravid ;)

Skrevet

Jeg har hatt det slik i en mnd nå, gleder meg til det gir seg!

Det er ikke bare progesteron og østrogen-produksjonen som påvirkes av graviditet, men nesten alle andre hormoner i kroppen også. Tror det er litt av årsaken til slappheten.

heldigvis har jeg ferie nå, har vært pyton å lese til eksamen når jeg bare ville sove!

Skrevet

Er 6+6 i dag jeg også, og har vært svimmel siden torsdag.. Fikk beskjed av ei venninne om at lakris skal hjelpe mot svimmelheten, så forsøkte det, og det virker :) så det er å anbefale til dere andre som sliter med det samme :)

Skrevet

Oi, det var lenge det. Forstå vanskene med å lese på eksamen. jeg tok selv eksamen på torsdag, en jeg strøyk på når jeg gikk høgskolen i fjor, som jeg har utsatt. I tillegg jobber jeg som ped.leder i barnehage. så kan hende det er derfor jeg er helt skutt idag. Å ha eksamen når man er så trøtt å sliten å har andre tanker i tillegg tar på.

Men går du skole da? for jeg tenker at hvis jeg skal være så slapp å svimmel lenge så må jeg jo bli sykemeldt, har såvidt klart å gå på do idag. Håper jeg ikke er så sliten imorgen, å værtfall ikke på mandag for da kommer jeg meg ikke på jobb.

Imorgen er jeg akkorat 7 uker på vei, så da er du litt foran meg ;)

veldig spennende dette, har så lyst å handle inn alt vi trnger å rope det ut til alle vi kjenner, men må nok vente litt lengre med begge delene :)

Skrevet

Hmm, da må jeg prøve litt lakris.. Rett på butikken imorgen :)

takk for tipset ;)

og god bedring! kjente det er nå litt bittersøtt å være gravid når man ikke klarer å få på do en gang fordi man er så sliten å svimmel.. Men men, da betyr det vell bare at alt er normalt også, at det vokser og trives inni oss, og det er jo bare supert ;D

Skrevet

Du kan trøste deg med at det går over!. hehe

Jeg har vært usannsynlig trøtt og sliten i ca. 3 uker nå, og det har begynt å bli bedre nå. Orker faktisk og gjøre litt rundt i hjemmet og skal tilbake på jobb på onsdag.

Er 9+7 idag, så jeg ble dårlig i uke 6. Veldig glad for at det slapp taket så tidlig. Legen sa jeg måtte forberede meg på å være dårlig til uke 20!

Det hadde jeg ikke klart.

lykke til videre. Dette klarer du!

Skrevet

Jeg var også usedvanlig trøtt litt tidligere i svangerskapet. Er 11+2 idag, så begynner å gi seg litt, selv om det henger igjen litt. Jeg fant ut at jeg var gravid midt under et 11ukers eksamensprosjekt, så vet hvordan det er! Kunne sove til ett, og klokken fire klarte jeg ikke holde øynene oppe lenger, så da måtte jeg bare nijobbe de få timene jeg var våken. Hihi.

Men det går nok over snart! Lykke til! :D

Skrevet

Heisann, Carma83:)

Jeg studerer medisin, og har heldigvis hatt en teori-periode med forelesninger og bare litt obligatorisk, så jeg har tatt meg litt fri, håper å få lest litt i sommer for å ta igjen det tapte. Har vært sykemeldt fra jobben min som pleiemedhjelper på sykehus, pga kvalme og slapphet. Men i dag er jeg på jobb igjen, og vil egentlig bare sove!

Det passer jo forsåvidt fint at det er sommer nå, da kan man vanligvis ta det mer med ro enn ellers i året. Til høsten er vi forhåpentligvis kvikke igjen begge to:)

Eksamen er hardt, ja, selv om min bare var liten. Høres ut som at din var tøff, ikke minst det psykiske når man allerede har strøket på samme eksamen en gang.. Det er ikke noe kjekt! men jeg håper deg gikk bra med deg likevel:)

Ser forresten ut som at vi er like gamle, jeg er også født i 83. Er det ditt første barn? Det er det for meg i alle fall:)

Skrevet

Min aller første gang ja, så dette er utrolig spennende! :)

Har du vært lenge sykemeldt da? håper jeg slipper det, men får se an formen imorgen. Ligger fortsatt rett ut såe..

Ganske kjekt at det er sommer ja, med tanke på at jeg jobber i barnehage og det er mange som har ferie og man kan være mye ute. -ikke like stressende det :)

Høres ut som du har endel å henge fingrene i da! Jeg gleder meg til høsten når vi kanskje er raske igjen :)

Har du forresten fått mage?

Skrevet

hehe, dette er virkelig medaljens bakside :)

Gleder meg til dette er over å vi kan vise mage å være friske å raske :)

Lykke til selv, nå går du jo i "lysere" tider ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...