Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Minsten har alltid vært stor. Han var 4300 gram når han ble født og pga div komplikasjoner har jeg aldri kunnet amme ham. Dvs. han har kun fått mme. fram til han var 6 mnd. Men jeg må si jeg er så utrolig lei av at folk på liv og død hele tiden MÅ kommentere hvor STOR han er! "Gir du han fløte eller" "OiOiOi, det var en kraftkar" osv osv. Men verst er det på helsestasjonen. Helsesøster klarer å stresse meg så sinnsykt. Jeg må inn hver 3-4 uker fpr å veie. Og når jeg forteller henne at han ikke får unormalt mye mat, lar hun det skinne tydelig igjennom at hun ikke tror meg. Arghh! Jeg er så lei! Han er 73.5 cm lang og veier 11.3 kilo, så JA, han er jo stor, men ikke unormalt stor. Han følger sin egen kurve og det har han gjort hele tiden. Dette er sånn ca hva han spiser: ca 0700 Frokost - grøt av 1 dl grøtpulver ca 1100 Lunch - samme som frokost ca 1400 mellom - fruktmos (frutti eller hjemmelagd) ca 1600 middag - 1 middagsglass el tilsvarende middag som jeg lager ca 1815 kvelds - mme av 240 ml vann Han legger seg ca 1830 og sover helt til neste dag ca 0700 Noen som har meninger?
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Min tass er like lang som dinmen veier 1 kg mindre. Han var litt under 5 kg ved fødsel og jeg fullammet nesten frem til 6 mnd, ammer en del fortsatt. Han vokste masse, men har nå de siste 2-3 mnd stagnert. Frokost: grøt på 1,25 dl veske Lunsj: skive med brød, en banan og litt grøt Mellommåltid: frukt og litt velling Middag: 1/2 glass Kvelds: grøt på 1,25 dl veske Masse ammings i tillegg. Har en unge til, og han veide like mye som din da han var 5 mnd, så unger er forskjellige. Jeg har en teori om at nesten alle unger på rundt 8 mnd ser veldig store ut, grunne er at de fortsatt er babyer, løftes og er stort sett hjelpesløse. Samtidig så har de blitt veldig lange 73cm er ikke langt fra halvparte av str til en del kvinner. Tror at med en gang disse babyene begynner å gå så ser de plutselig mye mindre ut, er jo så langt ned til dem.
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Hehe, min er 8,5 mnd, og for ei uke siden på kontrollen, veide han 12030g og var 75cm lang!! Å ja, han er stor og god, d sier alle, men alle egger til at d er BRA, så har de noe å gå på!!! Jeg syns d er bra han er stor jeg, vet d jevner seg ut eter hvert.. Han spiser: MM på morgenen, frkost bestående av grøt kl 8-9, lunsj kl 12 ca, grøt da og, middagsglass(oftest et helt) kl 15 ca og kvelds(grøt) kl 19 ca.. I tillegg er d pupp x antall ganger og frukt.. ikke bry deg om dem! Helsesøstrene der jeg bor, har ik kommentert d i d hele tatt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå