Gå til innhold

Ser det er mange mot våtservietter, men hvorfor ikke bruke asan intimservietter...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri prøvd det på ungene mine, da. Men slo meg, etter å ha fulgt med på debatten om alle disse skadelige stoffene det hevdes at vanlige baby-servietter har, at slike intimservietter for damer må da vel være like ypperlige å bruke for sarte babyrumper..? Vi er jo ganske ømtåelige og skjøre nedentil vi også, så går det bra for å oss å bruke vanlige intimservietter, skulle det vel gå bra å bruke det på ungen også..?

Skal legge til at jeg aldri har pleid å bruke vaskeservietter til mine barn vanligvis, kun hvis vi er på reise eller stranda eller andre plasser jeg har syntes det har vært tungvint med klut og vann. På mine første to brukte vi dusjen eller vasken mye for å skylle vekk tiss og bærsj, og som sagt unntaktsvis Natusan våtservietter. Merket aldri noen plager av dette på mine, men det er klart: hvis noen VET at intimservietter for damer ikke inneholder like mye skadelige stoffer, er det ikke noe prinsippsak å bytte til dette for meg.

Når det er sagt, tror jeg det må være opp til den enkelte å hva man velger, uten å bli kritisert for valget. Vi har alle våre "kampsaker" på hva vi vil beskytte ungene våre mot. Noen har våtservietter som den store fienden, ser det ut til, andre vektlegger andre ting. Poenget mitt er at skal man ta hensyn til all mulig slags dokumentert og udokumentert info om skadelige stoffer, - ja, da kan vi rett og slett ikke leve. For alt virker å være skadelig når det kommer til stykket. Så derfor er det ikke annet å gjøre enn selv å velge hva man skal fokusere på av skadelige stoffer man vil beskytte ungene sine mot, siden man rett og slett ikke kan klare å beskytte mot absolutt alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker ikke intimservietter annet enn når jeg er på reise og har mensen samtidig! Å bruke det hver dag er ikke noe jeg kunne tenke meg - vi er for renslige der nede, ikke omvendt!

Skrevet

Nei, det var heller ikke poenget mitt, da. Hvis du hadde lest innlegget nøye nok, så hadde du sett at heller ikke jeg bruker vaskeservietter til vanlig, verken på meg eller på mine unger. Vanlig vann og såpe og klut eller en dusj har holdt i massevis til hverdags. Men poenget mitt var de gangene når man er ute på reise, på stranda eller andre plasser der man ikke har tilgang på rennende vann, det var da jeg foreslo om man ikke heller kunne bruke asan intimservietter eller lignende på ungen, dersom det er så problematisk å bruke vaskeservietter beregnet på babyer. For jeg tenkte bare at logisk sett: dersom intimservietter ikke svir eller er farlige når vi damer bruker dem og vi er rimelig ømfintelig der nede vi også, så skulle en tro at det også er bra nok til sarte babyrumper.... Men det er mulig jeg tar feil, her . Det var bare en tanke som slo meg, og var interessert i å høre hva andre vet om dette.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker ikke asan hverken til meg eller småen av den enkle grunn at min lege anbefalte meg å bruke f.eks. dr. greve eller andre intimsåper da det har vist seg at asan kan være sopp-fremkallende....

Bare et tips..... :)

Skrevet

En 10(!) pk m asan servietter koster 39,- tror jeg det var her i butikken, så der har du min grunn. 80 babyservietter koster vel under 30...

Jeg er av den typen som bruker ørten sevietter når jeg vasker bort babybæsj.

Men bruker våtservietter bare i nøden da.

Kjøp heller en pakke mesoft kompresser på apoteket, koster vel 24,- for 100 stk, ha flaskevann i veska og hvis det er vanskelig å få bort alt med bare vann, har jeg en sprayflaske med babyolje i veska, spray på rumpa, and wipe off:)

Skrevet

Coop sine våtservietter er bra! Lukter ikke noe av de..

koster 13,90 for 80 servietter..

Skrevet

Tipper intimserviettene inneholder like mye/lite hormonforstyrrende, miljøbelastende og allergiframkallende stoffer som de beste babyserviettene.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har også mesoft kompresser hjemme, men har jammen ikke tenkt på å ha med vann på flaske, hjelpes... men det var lurt altså!! :-)

• 1 måned senere...
Skrevet

Det går også an å legge etpar våte vaskekluter i en pose i stellebagen, så har du gode, våte kluter tilgjengelig! Funker også på skitne hender og munn.. Helt parfymefri, naturlig og BILLIG!!

:)

Skrevet

Jeg dytter et par våte engangsvaskekluter, eller vanlig vaskeklut, i enten en tett liten boks, eller et urinprøveglass. Sistnevnte funker til alt mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...