Gå til innhold

Ytre vending på Ullevål

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i uke 38, og babyen ligger i seteleie. Skal til Ullevål og prøve å snu den i morgen. Vet det er ubehagelig og gruer meg en del. Redd for at det skal påvirke babyen etc.. Hvis ikke dette går blir det planlagt keisersnitt. Noen som har erfaringer med vending på Ullevål og legen Sverre Sand???

Er det sant at babyen ikke klarer å rette ut beina før det er gått en stund når den har ligget lenge i seteleie???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9667089-ytre-vending-p%C3%A5-ullev%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA! Jeg har vært på vending med sverre sand, men det har kanskje du også nå...?

Uansett, veldig hyggelig lege, men helt klart for setefødsel istedet for ks. Min vending lyktes ikke, og han brukte mange og harde argumenter for å overbevise meg om setef. Men siden to andre leger anbefalte meg ks ble det ks på meg.

Lykke til, og hold oss oppdatert :-)

• 2 uker senere...

Ytre vending var både vondt og litt skremmende. Fosterlyden gikk helt ned i 40 slag, og det viste seg at navlestrengen lå to ganger rundt ungens hode. Dermed gikk ikke vendingen. Legen prøvde overtale meg til setefødsel istedet for ks. Jeg var veldig i tvil, men saken var grei når røntgen viste at bekkenet mitt var for smalt for en setefødsel.

Fikk ks samme dag som jeg var der for å vende, siden jeg begynte å blø en del etter vendingen. Alt skjedde så fort, og vips var vi foreldre! :) Jeg anbefaler ikke vending pga risikoen, og ubehaget for baby og mor...

Ville gjerne føde på normalt vis med hode ned, men ks er absolutt en fin opplevelse det også. Jeg var i fin form etter 3 dager.

Nå koser vi oss med vår lille keiserinne :)

Grattis så mye! Godt å høre at alt gikk fint, selv om det vel ble litt stress på slutten. Skjønner godt at fødselen kom brått på når ks ble utført samme sag som vendingen.

Sikkert også like greit at bekkenet ditt viste seg for smalt, så slapp du videre grublerier. Var det dr. sand som tok ks'et på deg også?

Fint å høre at formen din også er fin, men husk at du har hatt en ganske stor operasjon, så ta det med ro de første ukene- men det er det sikkert nok av andre som forteller seg også.

Uansett, kos deg så masse med det lille vidunderet ditt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...