Gå til innhold

Tommelsutting og sovestilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3 1/2 mnd har funnet tommelen sin, men han sutter bare på den venstre hånden. Dermed legger han seg til å sove på samme side hver gang, og jeg begynner å bli engstelig for at han skal bli skjev i hodet og nakken. Jeg får ham ikke til å ta smokk. Noen med små tommelsuttere som har erfaring med dette? Har prøvd å snu hodet hans etter at han har sovnet, men må nesten bryte tommelen vekk fra munnen hans, og så snur han seg tilbake igjen.

Bekymret mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt sutter på tommelen sin, først var det bare den høyre, men nå er begge like god=)

Har ikke så mange gode forslag ang sovestilling... Mister han ikke tommelen når han sovner ordentlig? Det gjør gutten min, ligger med halvåpen kjeft med tommelen halvveis inni=) Bruker han kosefille??? Kunne jo prøvd å legge en koseklut som lukter av deg på høyre siden av ansiktet hans, kanskje det hjelper.

Skrevet

Jo han mister tommelen, men snur ikke hodet. Det er vel greit å bare ta tak i tommelen igjen når han våkner til litt. Kanskje han også begynner å sutte på begge tomlene snart. Uansett skal jeg prøve med en eau de maman kosefille, det hørtes ut som en god idé! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...