Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Har alltid hatt respekt for å ikke røre alkohol, hverken under svangerskapet eller ifm med amming (Dvs jeg er blitt mor for første gang, så ingen erfaring med alkohol og amming, men har alltid hatt den holdningen at det ikke hører sammen) I går var vi på en nabofest og jeg hadde tenkt å ta maks ett glass vin. Tok meg i stedet en halvliter øl. Vet det høres dumt ut, og får komme til poenget: Jeg satt sammen med en gjeng oppegående mennesker. "Alle" sa at dette med alkohol og amming var sterkt overdrevet. De hadde selv tatt seg en fest da de ammet(flere år siden), og mente at jeg fint kunne kose meg uten å være så bekymret. Så jeg tok et glass hvitvin til.Ammet så jenta mi. Deretter må jeg innrømme at jeg sikkert gjorde noe dumt. Hun har alltid sovnet etter den siste puppen og sovet natten over. Jeg regnet med at dette ville skje denne gangen også. Mannen min gikk hjem med henne og la henne og så la han seg selv etterpå. Han ringte imidlertid kort tid senere og sa at hun hadde våknet. (Kl. kan da ha vært rundt 1?)Jeg ammet henne da, hadde tatt to glass hvitvin til, pluss et par likører. Hadde jo aldri trodd at hun skulle våkne, men sove rundt slik hun alltid gjør. (Hun er 3,5 mnd) Jeg gikk tilbake til festen, skulle til å avslutte, men det varte litt lenger, til kl. 2. Tok da et par likører til(små glass!), og så hjem. Da var lillegull våken og ville plutselig ha mere mat, stikk i strid med alt vi er vant med. Jeg sliter sånn med dårlig samvittighet i dag, skal aldri gjøre dette mer, nervene sitter utenpå og jeg lurer på om jeg kan ha påført henne noe varig. Tror nok ikke det, men leste litt på nettet og fikk helt hetta. Tror nok at et engangstilfelle som dette ikke kan ha hatt noe å si. Noen som har noen betryggende å komme med (Ønsker ikke nedrakking, sliter nok som det er) Veldig lei meg. Anonym i dag.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Ikke stress! Du har nok ikke skadet henne i det hele tatt, tror det er du som sliter mest. Merker du noe på jenta da? Hvordan er formen hennes? Glem i natt, shit happens. Trøsteklem fra meg!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Hmm, en ting er å gjøre det en gang. Men du gjorde det jo tre ganger...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Jeg "gjorde det " ikke tre ganger. Hvis du leser en gang til, forstår du bedre. Etter første gang, så var det "legalt". Da ammet jeg iht "retningslinjene". Andre gang kan man stille spørsmålstegn ved. Tredje gang var nokså uforskyldt, i den forstand at jeg hadde all grunn til å tro at hun skulle sove til neste morgen, noe hun har gjort hver natt nå. Så det var ikke 3 ganger i den forstand at jeg gjorde "samme dumheten" 3 ganger. Trengte for øvrig ikke sånne type synsinger, det forsøkte jeg å gi uttrykk for. Men det er jo alltid noen som må strø salt i såret. Til hun som svarte først, takk for trøstende ord. Er nok tilbøyelig til å være enig med deg, neppe noen skade i et slikt engangstilfelle. Jenta er blid som solen i dag, hun, og "prater" og babler og koser seg. Heldigvis:)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Du har nok ikke skadet barnet ditt, men du kan jo aldri vite at en baby på 3,5 mnd skal sove selv om h*n pleier det... Jeg syns det var uforsvarlig av deg å i det hele tatt drikke mer enn det som er "lov" uten å ha mme å kunne tilby barnet hvis det skunne våkne. Også i tilegg drikke enda mer etter h*n har våknet en gang! Du kan ikke forvente annet en å få nedrakking når du skriver dette her.. Syns det var utrolig uforsvarlig og dårlig gjort ovenfor det hjelpesløse og uskyldige barnet.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Som sagt, hun ser ut til å ha det helt fint. Og jeg føler meg ikke vel, nei. Men når det er sagt, det måtte være noen her som mååå fortelle hvor ille jeg har vært. Jeg spurte mer etter om jeg kan ha påført henne noe skade, jeg spurte ikke etter moralske skyllebøtter...?Er dette veldig vanskelig å respektere...?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Ja, det var vanskelig for meg å respektere... Har null respekt for folk som utsetter et uskyldig lite barn for fare.. Selv om man blir presset av naboer eller hva det er for noe.. Det var liksom ikke snakk om et par glass vin heller.. det ble jo gaaanske mange enheter utover kvelden..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Jeg spurte om man kan ha påført henne skade ved dette. jeg gjør det ikke neste gang. Nyter du dette? Det må være deilig å få kjefte og oppdra folk her på nettet........Hold deg til mandatet og svar meg helelr på om et engangstilfelle kan påføre varig skade. Kan du ikke svare på det, så bør du heller la være å vifte med pekefingeren. Du har uttrykt deg så det holder nå. Håper du har tømt deg.
-MtG- Skrevet 23. juni 2007 #9 Skrevet 23. juni 2007 Jeg synes ikke du skal bry deg om hva disse slemmingene sier. Når morsmelken har samme promille som blodet er det ikke mye alkohol det er snak om. Etter alt det du drakk så var det kanskje 1 promille i ditt blod og i melken. Og kanskje babyen din drakk 200 ml hvis vi tar i. Det betyr at om det hadde vært øl hun hadde drukket så drakk hun under 0,5 øl med 0,001% alkohol. Skal nok mye til at det har gjort noen skade!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #10 Skrevet 23. juni 2007 Okey, unnskyld. Jeg trekker tilbake pekefingeren min! Jeg nyter det overhode ikke.. Jeg bare ble veldig provosert. Du har helt sikkert dårlig nok samvittighet fra før av.. Et engangstilfelle kan nok påføre skade (det er jo ikke uten grunn at man i hovedsak skal holde seg unna alkohol når man ammer) Men siden barnet ditt virker normalt har det nok gått bra! Jeg mener fortsatt det jeg har skrevet, men jeg skulle ikke ha skrevet det, da du helt sikkert er lei deg nok fra før av! Unnskyld!
manonym Skrevet 23. juni 2007 #11 Skrevet 23. juni 2007 -MtG-: Om det var 3 ordentlige måltider h*n drakk så var vel 200 ml litt lite vel???? Gutten min drakk det til et måltid da han var ca 3 måneder. Men skal ikke vifte med pekefingen jeg (selv om jeg vil;)), men gi deg et lite tips! Kjøp inn mme som du kan ha i bakhånd til slike tilfeller som dette. De boksene med 200 ml på er jo veldig grei å ha ståendes til nødstilfeller.=)
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #12 Skrevet 23. juni 2007 Du fikk selvfølgelig svar fra idiotklubben ser jeg. Det var synd. Men som MtG over meg her skriver så er jo promillen i melken samma som i blodet og det er minimalt hva barnet egentlig får i seg. Vil også informere om at det tar minst 2-3 timer før promillen har regulert seg i blodstrømmen og du vil ved de to første (såvidt jeg kan skjønne) ha hatt nesten ingen promille overhodet, og littegrann ved 3 amming. Det er fort gjort å bli "slaktet" her inne, men kan jo allikevel fortelle at jeg har gjort nesten det samme og mange med deg. Jeg ventet til rakettene var slutt på nyttårsaften for å forsikre meg om at jenta mi sov, tok så noen glass med musserende. Og tror du ikke tøtta våknet da? Og hun ble helt og fullstendig hysterisk, prøvde mme og forskjellige flasker og alt, men kapitulerte og ga henne puppen til slutt, eneste som fungerte.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #13 Skrevet 23. juni 2007 HI her. Vil avslutte her, må bare få si takk for innspill og saklige argumenter. Støtten hjalp!Og til deg med "pekefingeren", takk for voksen tilbakemelding. Tror vel vi alle her inne (som har vært med i denne "debatten") har nogenlunde felles oppfatning. Ha en fin-fin lørdag. .......
*bolla pinnsvin* Skrevet 23. juni 2007 #14 Skrevet 23. juni 2007 Sannsynligvis har det vel ikke skjedd noe galt, så ikke bekymre deg. Men at du blir sur for å få pepper, det skjønner jeg ikke i det hele tatt. Er du så naiv at du tror at ingen kommer til å reagere på innlegget ditt...? Vet du prøvde å "gardere" deg i innlegget, men dog, naivt...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #15 Skrevet 23. juni 2007 Du har tydeligvis ikke fått med deg essensen. Jeg ba innledningsvis om ikke å få pepper-svar, men heller harde fakta på bordet ang. evt.,skadevirkninger av et slikt engangstilfelle. Dersom det er galt å begrense sin forespørsel til det, og du ikke skjønner det, vel, da sier det det meste om deg. Og det forteller også meg at du ikke klarer å la en sak ligge, men må "bygge på" her og videreføre noe som er avsluttet. Jeg har respekt for innleggene til nå, men ikke for kverulanter som ikke kan gi seg. Takk til deg, og forsøk å nyte lørdagen.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #16 Skrevet 23. juni 2007 Eg fekk beskjed fra helsesøstera mi at ett glass vin skader ikke. Alkoholden forsvinner like fort ut av melka som ut av blodet... Så etter ca 3 timer så er det glasset med vin ute av melka og du slipper å pumpe deg. Dette sto i helsestasjonens "lille bibel"
*bolla pinnsvin* Skrevet 23. juni 2007 #17 Skrevet 23. juni 2007 Jeg har ikke kverulert i det hele tatt. Så faktisk ikke at du hadde prøvd å avslutte det hele før etter at svaret mitt var postet. Orker ikke lese gjennom lange tråder. Du fikk heller ikke et pepper-svar av meg. Sa jo at det sikkert kom til å gå bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå