Gjest Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Er så mange som sa til meg at jeg burde amme for da raser du ned i vekt!! hmm.. har ammet i 6 uker og har ikke akkurat rast ned i vekt heller! Gjør dere? hvordan får dere det til?? Jeg er jo mest opptatt av å amme fordi det er best for barnet, men noen kilo mindre er jo også veldig fint da.. hihi
Synnøve Finden Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Å amme krever vel noen kalorier pr dag, jeg har gått ned 20 kilo på 6 mnd, men jeg har jo en på 1,5 år å løpe etter og ei på 6 mnd.
MyB@by <3 Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 jeg har rast ned etter jeg begynte å amme.... har nå gått ned 22 kg på 2 måneder, hadde gått opp 16 fra jeg ble gravid til jeg fødte... tror det må være ammingen, for jeg spiser godteri og drikker brus, og trener ikke.. har ikke vært så tynn som jeg er nå på mange år..
Bellen^2 Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 For meg var amming= økt appetitt = ingen vektnedgang. Jeg har fullammet snart i 6 mnd og de 8 ekstra kiloene jeg hadde med meg hjem fra sykehuset er her enda. Har endelig kommet i gang med litt trening så kanskje det hjelper. Det virker som om kroppen min har kompensert for den energien som ammingen tar ved å gi meg en sultfølelse som gjør at jeg spiser opp igjen for det jeg taper ved ammingen. Sikkert kroppens måte å regulere på så jeg har ikke stresset så mye med det. Nå sier alle til meg at kiloene kommer til å rase av så snart han begynner å gå, men poden er av den bedagelige sorten så det kommer nok til å ta tid det og:)
Lille søtnos Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Kommer an på personen, forbrenningen, kosthold, hormonene osv. Fordi det krever litt ekstra kalorier å amme blir man også anbefalt å spise litt ekstra og ihvertfall drikke rikelig. 6 uker er ikke lenge. Kroppen trenger litt tid til å omstille seg. Viktig å ikke slanke seg når man ammer for da kan kroppen frigi giftstoffer over i melken som ikke er bra for babyen. Ha tålmodighet, det kan ta tid å få tilbake kroppen sin
Fisk med CV Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Når man fullammer forbrenner man kalorier ekstra tilsvarende en times jogging. (70 kcal pr dl mm kroppen produserer ca) Dersom man ikke spiser er enn normalt vil man naturlig nok gå ned. Er vanlig at man får økt apetitt når man ammer, og slenger an innpå litt ekstra mat går man jo heller ikke ned.
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Jeg tror ikke amminga er årsaken til at jeg har gått såpass mye ned, som jeg har.. Passer på hva jeg spiser, og beveger meg.. Kg hadde aldri rent av meg hvis jeg hadde sittet i sofaen og gomla godteri bare fordi jeg amma... dessverre får en si..
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Jeg går ikke ned i vekt av amming, og jeg spiser normalt og går masse turer, men vekta den er der den var!!! Har en ca 10 kg for mye etter at jeg fikk jenta vår i mars, og de sitter godt!!! Gikk ikke ned med første mann heller..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #9 Skrevet 23. juni 2007 Jeg veide 71 kilo når gutten min ble født, og 56 før jeg ble gravid.. Jeg har ikke beveget meg noe særlig, men proppet brus og godteri og mat, og fremdeles har jeg rast ned til 49 kilo.. Ganske frustrerende, men alle sier det er pga. ammingen....
Milletrille Skrevet 23. juni 2007 #10 Skrevet 23. juni 2007 Nei, akkurat det har jeg ingen formening om gitt... Jeg har ammet i 5 mnd nå og veier omtrent det samme som jeg gjorde før jeg ble gravid. Syns heller jeg har fått større apetitt, så kan jo hende jeg forbrenner litt mer, da jeg spiser ganske godt til tider..... Også hørt at folk raser ned når de slutter å amme, fordi kroppen lagrer litt ekstra fett i ammeperioden...
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 23. juni 2007 #11 Skrevet 23. juni 2007 jeg gikk opp 15 kg i svangerskapet, nå 2 mnd etter fødsel så har jeg rast ned 20 kg. Jeg veier nå 5 kg mindre enn jeg veide før jeg ble gravid =) Jeg fullammer han, spiser ikke så mye søtt da han får vondt i magen av sjokolade, brus osv. Spiser normalt og koser meg selvfølgelig nå og da me is, kake...men ikke sånn at jeg propper ting i meg. Kunn lørdager. Jeg har åsså en 2,5 åring å løpe etter så det har også litt å si vil jeg tro. MEN jeg gikk ned like fort forrige gang så jeg tror nok det er ammingen som gjøre det. Jeg er ikke en av de som har god forbrenning ellers. MEN det jeg har funnet ut ( gjennom prat med venner og bekjente) er at de som har bebyer som legger på seg mye og fort mister mye fortere kiloene enn de som har bebyer som legger på seg lite. Gutten min er 2 mnd gammel og veier alerede 7 kg ( født 4030g). Alle mine venniner som har rast ned i vekt har store og fete bebier De som ikke går ned i vekt har bebyer som følger normalen (legger på seg 700-800g i måneden). Kanskje det er bare tilfeldig, me hva med dere?? stemmer dette for dere??
lykkeligmor:) Skrevet 23. juni 2007 #12 Skrevet 23. juni 2007 Hm, ja det stemmer for meg ihvertfall, ganske så god og rund gutten min, og jeg skreiv inn som anonym her istad, gikk fra 71 til 49 ganske så kjapt, og 56 var utgangspunktet.. Men hvordan gå opp igjen???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå