Gå til innhold

Fryseforsøk - når fester egget seg? m. fl. spm.....

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Uff, jeg hadde bestemt meg for ikke å lure på en masse rart i fob dette fryseforsøket.. Klarte det helt til i natt. Lå våken pga regnet og tankene begynte å svirre... Er på rugedag 2 i dag på første fryseforsøk... Satte inn to egg, ett tre-delt og ett seks-delt, på torsdag. Så langt kjenner jeg svært lite. Men er heller ikke på symptomjakt enda...

Lurer på noen ting:

Når fester egget seg ved fryseforsøk??? Har det noe med delingen av eggene å gjøre? Vanligvis er det vel ca en uke etter befruktning, er det tidligere ved frys?

I går og i dag kom ded lyse rosa Crinone-rester da jeg tørket meg... ???? Fikk ikke det ved forrige IVF! Ingenting i trusa annet enn blanke Crinone-rester... Pga Crinonen, noen som vet?

Tusen takk hvis noen vil svare meg :-)

Klem fra meg!

Fortsetter under...

Heia Lillingønske!

Hmm, det er ikke så lett å svare deg...

Vet ikke eksakt når egget fester seg jeg, men mener å ha hørt ca på dag 5-6...?

Tror kanskje at delingen har litt å si også ja, et 7-8- delt egg ligger jo 1 dag foran ett som er 4- delt...

Men den som hadde visst...!

Crinonen kan gi irriterte slimhinner, er nok det som har skjedd hos deg.

Jeg tar Progestan nå, og har hatt endel spotting.

Er ganske sterke preparater vi putter oppi der...

Jeg skjønner deg så godt, man kjenner etter, tolker og vurderer- konstant!

Men husk at jeg har hatt nesten like symptomer ved hvert forsøk jeg, så det meste er bivirkninger av hormonene vi tar!

Håper dagene går unna i en fei, og at du sitter med en test som lyser GRAVID mot deg snart!!!!!

Klemmer-

Hei og tusen takk Sunniva :)

Dette gav meg litt mer ro ja! Sant det med medisinene, det er virkelig sterke saker! Jeg får bare la dagene gå... Faktisk så går det veldig greit. Har jo den "15 % sjanse for graviditet" hengende over meg, så jeg har ikke den helt store troen på at dette skal gå veien, men jeg prøver så godt jeg kan å være positiv.... :)

Hadde vært så fantastisk å kunne se GRAVID på testpinnen for første gang i mitt liv :-)

Håper alt fremdeles er bra med deg!! Ønsker deg all lykke i tiden fremover, Sunniva!!

Klem fra meg

Hei Lillingønske!

Jeg fikk beskjed om ca 30% sjanse for graviditet ved mine fryseforsøk.

Kanskje dette varierer litt. Mitt 1. frys satt jeg inn på onsdag og egget festet seg på lørdag (må ha vært det jeg kjente:-)Desverre mistet jeg:-(

klinikken sa de at egget normalt festet seg 3-5 dager etter innsetting.

Ønsker deg masse lykke til med rugingen!

Jeg kan ikke svare på så mye, men jeg har er akkurat ferdig med et fryseforsøk der jeg satt inn ett egg. Samme kveld som jeg satte inn egg fikk jeg også en lyserosa farge i trusa. Jeg har heller ikke opplved det før ved et vanlig ivf forsøk, og lurte på hva det var. Fryseførsøket var dessverre mislykket, men jeg håper virkelig det går bedre med deg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...