Gå til innhold

Hvordan skjule at man er alkoholfri?


Bondine

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips for å ikke avsløre den store hemmeligheten fordi man ikke kan drikke alkohol? Synes dette er litt vanskelig siden alle vet at jeg er glad i øl og vin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sykdom, antibiotika osv fungerer det.

eller at du skal noe dagen etter,

at du må kjøre bil og hente noen osv

mye man kan si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er ikke så god på å lyve - desverre... Ihvertfall ikke for familie og venner. De vet dessuten om jeg har vært syk, antibiotika, skal kjøre osv.

 

Har vært på fest en gang med alkoholfri vin på vanlig flaske og det funka bra. Men der var det ikke så mange nære venner. Regner med at de ville spurt om å få smake på vinene min slik som vi pleier.

 

Gruer meg litt til St.Hans-feiring i kveld nemlig. Har på følelsen at jeg kommer til å røpe hemmeligheten om jeg ikke har en god plan ;) Dumt man må forklare seg sånn i Norge. Det er liksom ikke ok å bare ikke drikke den kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med dette igår jeg, var på teambuilding med jobben. og etterpå var det ut å spise og alkohol. Jeg hadde kun brus, men selv om jeg sjelden går ut og sjelden drikker så ble det spørsmål. Nå testet jo jeg positivt igår, så hadde jeg ikke visst det da hadde jeg sikkert tatt noen cider. Men hadde bare ikke lyst på, når jeg kjenner til hvilke skader det kan gi barnet.

 

Og når man venter første er man jo gjerne ekstra oppmerksom på sann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si at dere prøver å bli gravid, og at du derfor holder deg unna alkohol. Det funka for meg, lurte til og med mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta alkoholfri vin på vanlig flaske du! ;)Si det at du ikke er så glad i andre viner enn akkurat den du har med deg! Eks hvitvin! ;) Å si det at du ikke kan drikke rødvin sier du fordi at du fikk en allergisk reaskjen på den vinen sist! ;) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! Nå er jeg i min 24. uke, titter bare innom her av og til. Når jeg skulle lure med alkohol før jeg sa det, kjøpte jeg alkoholfritt øl, tok av etikettene, og klistret på vanlige-øl lapper på flaskene. De faller lett av om du legger flaskene litt i vann og da er det lim nok til å klistre på nye lapper. Alle trodde jeg drakk. (pass på korken, den går ikke an å bytte. Putt de i lommen etterhvert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang, hadde jeg en vodkaflaske og brus (sprite) som jeg lot stå på kjøkkenet, da jeg hade brusen i kjøleskapet. Så hadde jeg oppi brus, og lata som jeg hadde oppi vodka. Sto med ryggen til, slik at de ikke kunne se at jeg ikke hadde oppi noe. Passet på på at jeg gikk dit alene, eller med sambo til kjøkkenet for å fylle på. Ellers gikk sambo alene for å fylle på. Og det gikk kjempebra. Lurte alle sammen =)

 

Det er heldigvis ikke slik som før, at man skulle smake til hverandre. For ellers hadde det vært verre om noen skulle smakt på drammen min. :o)

 

Hvis vi drar et sted hvor vi har et godt stykke vi må gå hjem, så sier vi at det er jeg som må være sjåføren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...