Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte å gi vesla smaksprøve på grøt for en mnd tid siden. Begynte med kun en teskje grøt blandet ut med melk. Har prøvd å øke litt men hun vil ikke spise særlig mer enn et par teskjeer? Hun er 6 mnd (men 6 uker prematur, dvs 4,5 mnd korrigert alder). Er dette en sakte økning eller bruker de små så lang tid på å øke i mengde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er veldig individuelt hvor fort man øker. Vi brukte lang tid, men noen sluker jo alt i seg med en gang. Ta det med ro og ikke stress. Det med måltidene skal være en hyggelig stund. Å gå over til fast føde er en stor overgang.

:)

Skrevet

tror det er veldig forskjellig jeg..vi begynte når snuppa var 3 mnd med smaksprøver, det gikk kjemepefint...gikk bare 1 ukes tid og ho skulle bare ha mere og mere...og da spiste ho 1 dl med væske som jeg blandet ut..var ikke veldig tykk da...nå er hun 4 mnd og spiser formiddag og kveld...varierer med forskjellig grøt så ho ikke blir lei..kjøper semper grøt i sverige med banansmak, den bare digger hun:) se an og se om barnet ditt liker det..er ikke alle som klarer å øke like fort som min heller...det merker du fort...

Skrevet

Vi begynte med grøt på vår 6 mnd, i løpet av en uke er vi nok oppe i full posjon(4mnd risgrøt), lille gutt er helt vill etter den! Strekker seg etter skjea med åpen munn og vil bare ha mer:) Blander med mm.

Skrevet

Glemte å si at vår hs sa vi skulle bruke en uke på øke til full porsjon. Derfor prøver vi det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...