Gjest Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 hehe.....;o) dere linsebrukere.nå får dere lære ei gammel kjærring dette med linser.vil vite alt!! i dag har jeg satt di på,tatt ut,inn igjen,og ut....til jeg til slutt tror di kom på rett... merker man om di er vrange? hvordan kjennes det ut?? er fryktelig usikker jeg.men innbiller meg at hvis jeg har klart å smette di på feil vei,så ser jeg ikke tydelig.eller??? syns å jeg er mer "ekkel" innpå øya i dag.... kan ikke dere fortelle litt da.hva er smart,lure triks,osv...pleace??? plages vannvittig både med innsetting og å få di av...nesten så jeg gir opp å legger di bort.men da ser jeg jo søren meg ingenting igjen.... gnuff......hjelp ønskes.....hihi ;o)
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Dette er en erfaren linsebrukers aller beste tips; Kjøp engangslinser! Jeg har type Dailies, kjempeenkelt, kaster de bare når dagen er omme... Ellers så tror jeg du ser om de er vrange ved å holde de på fingertuppen, når det er en bue ytterst på kanten oppe er de rett og hvis de på en måte bretter litt ut er de vrang....Men på enggangs iallefall, tror jeg ikke det finnes rett og vrang.... Hmm..brukte mnd.linser før, men det er lenge siden...
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 dagslinser ja...fikk mnd linser med meg.kun et par til å begynne med. i dag plagdes jeg ikke da.men syns det virker som om det er flekk på ene øyet =) tar tid å venne seg til dette ja... er en kant der oppe ja.men jeg ser da ikke om den buer hit eller dit,hehe... er det vanlig at det svir litt når man setter di inn eller?
Maud Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Jeg bruker også dagslinser og det er en rett og en vrang side på dem på samme måte som på månedslinser. Man ser om buen er jevn eller om den vipper ørlite ut igjen ytterst hvis man holder den opp mot lyset på fingertuppen. Jeg merker ikke forskjell i synsskarphet hvis de er på vrangt. Hvis det svir litt når du tar den på, er det kanskje rester av resevæske på (hvis du har to typer væske) eller et lite rusk eller altså at de er vrangt på. Holder du dem opp mot lyset på fingertuppen og sjekker dem før du tar dem på? Noen ganger synes jeg det hjelper å ta en ren fingertupp på linsen etter at den er tatt på og så skyve den litt frem og tilbake innpå øyet, da skyves små rusk vekk. Noen håndklær loer og legger igjen bittesmå hår på fingeren som deretter fester seg på linsen, håndklær som ikke er helt nye er kanskje best. Ikke gi opp, du venner deg til det!
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 jeg har en væske bare.å har funnet ut at tørkepapir loer mindre ... plagdes lite i dag.for jeg dryppa litt væske på fingrene først,å da ble alt så meget bedre ;o) men tror jeg må ta ut den ene å rense litt.for nå er det linselus her altså,hehe.. ikke akkurat like enkelt som å sette på seg briller dette nei...
Plutseliten :) Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Hei! Erfaren linsebruker jeg...17 års bruk og prøvd det meste Flekk på, tyder på at du har kommet borti linsen med fingre det kanskje er krem,eller annet fett på. Blir sånn tåkebelegg. Det løser du enkelt med å ta den ut og helle saltvann på å gni litt. Om den sitter vrangt og ikke "ser" hvilken vei som er rett og vrang finner du lett ut ved å vrenge den en gang...da kjenner du fort ut om "ruskefølelsen" går bort. Ellers kan jeg anbefale deg på det varmeste månedslinser som ikke taes ut, på en mnd. Skal sitte inni natt og dag,til de kastes etter en mnd bruk. De fungerer veldig bra,og du slipper styret med å ta dem ut og inn,og trenger ikke linsevæske. Det eneste som er lurt er en liten flaske saltvann om du skulle få et stort rusk/øyevipp/hår under linsen og må ta den ut. Du burde også ha en bitteliten flaske eller ampuller med kunstig tårevæske...om du blir tørr på øynene. Disse linsene kommer en gang i mnd i postkassen, og 2 kontroller er inkludert hos optikeren.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 nei,hadde ikke kommet borti.er nøye med at det er rent =) men av og til er det så om jeg har noe fremfor synsfeltet.kan godt hende det er tørrhet.skal kjøpe øyedråper en av dagene.får se om di har slike månedslinser du nevner.men jeg tenkte å bytte med briller.ha begge deler da =) går bedre nå.men plages litt med innsettingen.(nybegynner vet du) å jeg prøver å lære meg å se om di er rett eller ikke.....hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå