Gå til innhold

Bøker om svangerskap, fødsel og barseltiden


Skuddårsmamma=)

Anbefalte innlegg

Det finnes mye informasjon på nettet, men jeg tenker det kan være greit å ha noe i bokform også. Noen som har noen bøker å anbefale??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns at Gro Nylanders bok "På Vei" er god. Den er ganske lettlest, med mange eksempler fra virkeligheten. I tillegg står det også om mulige komplikasjoner, som du godt kan hoppe over hvis du bekymrer deg, men det er greit at det står hvis noe skulle skje.

 

Den omhandler svangerskapet og fødselen, og de aller første dagene etter fødsel.

 

Hun har også skrevet en bok om spedbarnstiden, fram til barnet er 6 mnd, som heter "Mamma for første gang". Jeg likte den også godt, det er spesielt mye informasjon om amming.

 

Jeg har ikke lest andre bøker, så jeg har ikke noe å sammenligne med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne på babyverden.no, kan du bestille deg en bok gratis. De fleste får vel denne hos legen eller jordmor. Men det er jo mange som ikke er til legen før det har gått mange uker. Jeg var der tidlig, og fikk den ikke.

Den heter svangerskapsboken.

 

Ellers kan du jo høre på en bokhandel. De vet jo mye om hvilke bøker som er mest populære.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)

 

Jeg anbefaler en bok som heter: " Unnfangelse, svangerskap og fødsel "

Skrevet dr Miriam Stoppard.

Er veldig mange flotte tips, både før, under og etter svangerskapet!

 

Har brukt den til informasjon i alle mine svangerskap! :-)

 

Og så har jeg ei bok som heter: " Hva kan du vente deg når du venter? "

Som også er ei veldig nyttig bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Erisa med Gro Nylander. Veldig fin bok! Det er også en annen bok som er bra og den heter: Et barn blir til - av Lennart Nilsson/Lars Hamberger. Den har så mange flott bilder, helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter også etter en god bok, men har ikke funnet noen enda. Kjøpte "min svangerskapsdagbok" fra Schibsted idag, men det står jo ikke så mye i den. Men den er fin å skrive i; masse info sånn sett. Det finnes også en "oppfølger" til rosina når den kommer og den er så koselig!

 

Jeg har også sett boka til Gro Nylander, men jeg fikk mer inntrykk av at den var litt "leksikon" aktig. Skal dra på en av de større bokhandlene og kikke, har vært lite utvalg der hvor jeg har vært så langt.

 

Om du går på www.tanum.no og ser i menyen til venstre, så tror jeg det står "helse og samliv". Under der er det en egen meny for svangerskapsbøker. Så fint utvalg på nett hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode tips jenter!! Jeg skal sjekke ut disse tipsene og løpe og kjøpe meg en eller flere bøker! =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...