Gå til innhold

Hvor mye hjelper besteforeldrene deres til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor rett ved siden av mine foreldre. Er alene med sønnen min.

Foreldrene mine hjelper til i form av at de snakker og tøyser med han om jeg kommer på besøk til dem. De kommer ALDRI til meg.

De har passet han 2 kvelder på 7 måneder og 4 timer en dag.

Klager ikke, syns de gjør masse for han i form av lek og det sosiale :D

Men (måtte komme med et men) de har aldri skiftet en eneste bleie, eller gjort noe praktisk. Aldri badet han eller noe sånt.

(har aldri bedt dem om og gjøre det heller)

Gjør deres besteforeldre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, farmor har stelt alle barna, når det har passet sånn. Men minsten nå er så aktiv på stellebordet, at det er for det meste oss selv som skifter og steller. Hun passer de alle, om vi har behov for det og det passer henne. Men hun jobber mye og har masse barnebarn...

Mamma har ikke byttet så mange bleier (på minsten), har egentlig aldri tenkt over det, men hun er flink å ta med seg, hittil, de to eldste på turer. Minsten er for liten enda. Hun passer han om vi har behov for det, men det er sjelden vi trenger det. Hun er flink å kose og leke med han, bærer han gjerne om vi er på butikker etc:)

Skrevet

mormor og morfar er helt ville:), de er skilte, så vi ser de en dag hver pr uke, og så treffer vi bestefar og bestemor en dag pr uke. Han kjenner alle 4 veldig godt, men mormor er kanskje den han har vært mest sammen med alikevel. Viktig å ha tett kontakt synes jeg. De leker, koser og tuller og triller. har ikke overnatta hos de ennå, men det er fordi han er slik en mammadalt ;)

Skrevet

Hos oss så hjelper mormor og morfar (eller besto og besten som de blir kalt her;)) myyye til! Eller det blir mest mormor da=) Han har overnattet hos de en natt, og hun har passet han ofte ellers. Holder på å bygge hus så hun har tatt han på ettermiddagen og kvelden, med både bleieskift, bading, mating, og legging.

Farmor og farfar er skilt. Har sett lite til farfar som er en spesiell kar=) Har sett lite til farmor også, selv om hun er i 100 når hun er her. Lillegutt har vært skeptisk til de begge siden han ser de så sjelden. Er komt seg med farmor nå siden hun innså at hun måtte se han oftere siden han skrek til henne hver gang..

Skrevet

Jeg er også alene med lillegutt og jeg bor hos pappaen min for øyeblikket. Han hjelper mye til i form av matlaging, handling, mating...men han har aldri passet lillegutt. Kanskje litt annerledes når det er pappa/bestefar - sikker litt mer naturlig for kvinner å hjelpe til med stell og slike ting :-)

Skrevet

Dersom du savner at de tar litt mer intiativ kan du jo snakke med dem om det. Nå kjenner ikke jeg dem, men noen er forsiktige for å ikke presse seg for mye på. Moren min er ihvertfall en som holder seg selv litt i tøylene, og godt er det for hvis ikke ville det tatt litt av =), men det er hyggelig å vite at de bryr seg. Kanskje du også kunne invitere dem til deg f.eks. på lunsj?

:)

Skrevet

Mine foreldre og svigerforeldre gjør det vi ber de om :) Kjempe bortskjemte egentlig, men de renner jo ikke akuratt ned dørene her om vi ikke ber de. Også må vi jo si i fra om vi trenger hjelp. Det gjelder jo ikke bare hjelp med guttungen, men evt andre ting også det. Kan du ikke heller spørre de da? Om de vil stelle han en kveld for deg feks...

Skrevet

Svigerforeldrene mine gjør alt mulig for oss. Passer de tre ungene når vi trenger det og når ungene vil. De hjelper oss med bedriften. Svigermor stryker alt klær for oss, ordner bunader, strikketøy og fikser alt tøy. Svigerfar jobber gratis hos oss nesten hver dag. Det er aldri nei å få og de tilbyr seg stadig å hjelpe. Vi bor rett ved siden av hverande og de er vant til at familien hjelper hverandre. Svigermor kooooser seg med barn i hus.

Regner med at det blir vår tur når de blir gamle, da må vi hjelpe dem.

Mamma og pappa hjelper oss svært lite. De har til nå vært i full jobb og har nok med det. Nå er dessuten pappa blitt syk og ufør, så mamma har nok med å stelle han.

Jeg er nok heldig som får så mye hjelp. Synes ikke at vi kan kreve alt dette, men når de tilbyr seg så. Synes nok at du bør spør de om hjelp noen ganger. Kanskje de overrasker deg.

Skrevet

Svigers bor her i byen og de gjør alt vi spør om og mere til. For et par uker siden tilbød de seg til og med å kansellere en utenlandsreise fordi sambo og jeg ikke hadde barnevakt en kveld! Da sa vi nei, altså ;o)

Skrevet

de er vel kanskje ikke så mye på besøk hos oss, men vi er ofte hos de. de bor 10 og 40 min unna, og trefer dem hver uke. stiller stort sett op som barnevakt hver gang de blir spurt:)

Skrevet

Mamman min er super! når jeg er der så får jeg ikke lov til å gjøre noe, både bleieskift og mating vil hu ta, og trøsting, han er veldig glad i mor(men kommer jo selvfølgelig til men hvis det er noe, men han vil veldig gjerne være der). hu og typen har hatt en del på overnatting, 4 ganger ca... pappa har hatt han en gang, men er jeg der er det jeg som gir mat og skifter og sånt, men pappa liker å leke, og er så koselig å se de leke sammen :)

mamma møter han minst en gang i uka, og er her ofte hvis sambo jobber mye overtid for å hjelpe meg litt.

farmor og farfar har ikke hatt han noe særlig alene, er alkoholikere... farfar bryr seg ikke så veldig om han enda, men framor er kjempe stolt! får gi han mat og sånt når hun er her(er her som oftest uten farfar), og koser og leker og synger sammen :)

og så har jeg et tantebarn som er helt forelska i lillemann og er her noen ganger og "hjelper" til :)

Skrevet

Foreldrene mine er flinke. De kommer hit og vi kommer dit (på middag to ganger pr. uke). Og når vi er sammen med dem, har jeg stort sett fri :-) De leker med 3,5 åringen, leker med minsta på 7 mnd, og bytter bleie på henne og gir henne mat, følger eldstemann på do osv.

De maser om å få passe barna, så det er aldri noe problem.

Svigermor er også flink. Ordner mye praktisk, og stiller alltid opp.

Skrevet

Jeg er også alene med sønnen min, og han har kun en besteforelder, hun skryter fælt av han og bruker han som en trofe, er det flere til stede så er det bestemors gutt... Men, ellers? Nei !! Ikke skifting av bleier eller : Jeg kommer en tur å passer han jeg nå, så kan du gå på kafe, eller jeg triller han en tur så kan du i fred og ro ordne hjemme....

Skrevet

Vi har det altfor godt, foreldrene mine og hans stiller alltid opp! Min mor lå hjemme med halsbetennelse, hadde jobbe helg og i tillegg tok barna våre til overnatting!! (Det var planlagt før hun ble syk, men selv om hun hadde jobbe helg) De skifter bleier, mater, duller og leker, de er helt suverene, har aldri fått et nei. De ringer til og med og spørr om de kan låne barna. Svigers stiller alltid opp de også, de svømmer med den største datteren vår, og sier aldri nei. Vi har det veldig godt, eller altfor godt..

Skrevet

Mine foreldre (bor 5 timer unna) kommer stadig på besøk for å treffe gullet! Da vil ihvertfall mamma passe henne og trille tur og sånt så jeg får litt tid for meg selv. Pappa gleder seg til hun kan begynne å gå så han kan ta henne med på lekeplassen og sånt=) i tillegg har de kjøpt masse til oss, og hjelper oss økonomisk med forskjellige ting.

Hans far (mor er død) og stemor har sett gullet 3 ganger på 3 mnd, enda de bor 1 km unna... Og da har vi tatt kontakt... Så i det daglige har jeg ingen hjelp, men vi greier oss fint:) (unntatt de gangene mamma kommer og blir flere dager i strekk da;) snille mamman min!!)

Skrevet

Snuppa er snart 5 mnd, og vi har ennå ikke hadd noe hjelp fra besteforeldrene. Greit nok med mine foreldre, for de har jeg av div årsaker nesten ingen kontakt med, men svigers tilbyr seg heller aldri å hjelpe til, og vi vil ikke mase. På en måte like greit, for vet ikke om jeg hadde klart å ha barnevakt til henne når hun er så lita, men kunne jo ha vært greit med barnevakt en gang i blant når hun har blitt litt eldre da... Svigers bor forresten bare 50 meter unna oss, men de ser snuppa max en gang i uka, og hun er deres eneste barnebarn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...