Gå til innhold

Nå tror jeg jeg gir opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammingen kommer seg jo aldri.. Nå har vi strevd med å øke i flere dager, kanskje opptil et par uker, men han er jo aldri fornøyd!

Jeg forstår ikke hvorfor jeg aldri får nok melk, selv om jeg ammer han mere eller mindre konstant. Hele dagene og hele kveldene... Natta sover han..

Og hvordan vet en om bleiene er våte, eller tunge? Det er jo mange nyanser på det... Noen er våtere enn andre, men ingen er fulle...

Vet jo at økedøgnene kan vare i over en uke, men hva med to uker? Har jeg ødelagt hele greia ved å gi flaske om kvelden innimellom??

Jeg begynner å lure på om noe er galt med meg, og om brystene mine ikke er i stand til å lage nok melk til ham? Går det an?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fulle er de sjeldent. Men du ser de er vaate om du sammenligner en toerr og en vaat opp mot lyset.

5% av kvinner har noe fysisk problem som gjoer at de ikke kan amme.

Fortell litt mer om dere.

Hvor gammelt er barnet? Hvordan er vektoppgangen? Er han fornoeyd? Hvis du fremdeles har renselse, er den fremdeles sterk selv om det har gaatt flere uker?

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=25

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=52

Skrevet

Har sammenlignet de opp mot lyset, men både de nye og den brukte er jo gule, vil det si at om bleia er bulkete så er den våt?

Han er 2mnd gammel, sist jeg veide ham hadde han gått opp litt lite i forhold til uka før, men han har gått opp i gjennomsnitt innenfor grensene fra 120-210gr i uka siden hjemreise fra sykehus.. Men nå er det et par uker siden jeg har veid ham..

Han er aldri fornøyd, men så skal det også sies at han har magesmerter i tillegg.. Men når vi gir ham mme så drikker han temmelig mye for en som nettopp har fått pupp..

Jeg har ikke renselse, men hadde en liten blødning i innlegget her om dagen, regner med at det ikke betyr noe...

Las om dette fysiske problemet.. Hva menes med tubeformede bryster?

Skrevet

Er det nok at en merker at det har vært tissa i bleia i det hele tatt, eller skal vekta på bleia være stor forskjell på i forhold til en ny en?

Skrevet

du kan jo ikke forvente å få opp melkeproduksjonen når du gir MME innimellom!!????!!!

høres ut som du har gitt opp : (

nei, stå på, kutt ut flaske og gi pupp hver tredje time. (når du har opparbeidet nok). sammenhengende sutting gir ikke metthetsfølelse. prøv å løse gråt med no annet enn pupp mellom måltidene. ofte får de litt luft en halv til en time etter amming, det betyr ikke at de må ha mer mat. ta han opp og bær han litt rundt og prøv å venne han til faste måltider......når han bare småsuger blir han aldri full i magen og puppen blir jo ikke tom.

lykke til !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...