Gå til innhold

dere med akta graco bilsete ( med base)

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere har ungene oppi hvordan sitter de då ? synes gutten min blir så høyt oppe, når han sovner stakkar detter jo hodet nesten ned, blir liggende og dingle litt , kjøpte en slik som holder hodet på plass i dag så får se om det blir bedre ,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var det her også. Til vi regulerte basen.. Så nå ligger han litt mer :o)

Skrevet

tok du den dingsen som skal være i golvet kortere ? gjore det i dag, men det var greit å vite at sete skal vere slikt .tidligere har vi brukt uten basen og har festet han slik at han ligger helt men då er visst det feil =)

Skrevet

Jeg har det sete og synes det er veldig bratt, ser ubehagelig ut, kommer til å kjøpe recaro sitt isteden, det ser knall bra ut...

Skrevet

Jeg har også det setet og syns også at junior ble sittende veldig "bratt", eller han ble veldig krum i ryggen, så ikke behagelig ut. Men jeg har lagt et lite teppe i setet som bygger opp litt i ryggen og under rumpa :-)

Skrevet

ja bratt var det riktige ordet ! det ser kjempe ubehagelig ut, synes så synd på han der han ligger vertfall når han sover hodet går fram og tilbake.

Skrevet

Hodet til min junior dingler ikke frem og tilbake, men vet om det er fordi han er god og rund eller om spedbarnsinnlegget i setet gjør nytten sin.... :-)

Men jeg kan høre at han sitter ubehagelig når jeg ikke legger noe i bunn av setet - han puster tungt...

Skrevet

jeg manglet nemmelig dette spedbarninnlegget- men fikk kjøpt nytt på refleks i går der er det med en slik som skal vere under/rundt rumpen også men den delen har jeg ikke prøv ennå, nå er hodet vertfall stødigere men forsatt ganske bratt..det går jo ikke an og få den lengre ned så jeg går utifra den skal vere slik , men det ser ikke behagelig ut!

Skrevet

Vet du om det går ann å kjøpe den delen som skal være under/rundt rumpen for seg, eller om man må kjøpe spedbarnsinnlegget også? Og hva kostet det?

Skrevet

jeg hadde også det setet.. men solgte det.. syns det ble for bratt

Skrevet

Er det akta graco logico s dere snakker om????

Hvis det er det:

hm...rart. vi har ikke noe problemer med at setet er for bratt. Prinsessa ligger veldig godt bakover i det.

Har fått kommentar fra nesten alle som har beibi rundt oss, om at hun "ligger" så godt i den. Spesiellt av de som sitter på bilen vår.

Har en venninne som har maxicosi'n, men da hun prøvelånte vår fikk hun lyst på en slik bilstol istedet, fordi beibin hennes satt enda bedre i gracon vår enn maxicosin hennes.

På siden av setet er det jo en slags "måler", som forteller i hvilken vinkel setet skal stå. Den røde "dingsen" inni denne "måleren" skal ikke vises.

Skrevet

Vi har det setet. det er litt brattere enn mange andre jeg har sett, men det er visst et poeng at det er sånn. Vi fikk vite i butikken at nyeste tester viser at det er sikrere dersom barna ikke ligger fullt så mye. Tror det var pga nakkeskader spes.

Skrevet

Jeg signerer jippii her... ser ikke problemet i det hele tatt. Vi har den nye utgaven (logico) med justerbar base - kjempeflott for oss siden bilen har litt bratt baksete i utgangspunktet. Vi justerer slik at Minimais ligger så godt tilbakelent som mulig uten at den røde delen vises i målefeltet på siden av stolen. Stolen er god å sitte i, Minimais stortrives i det. Hun har godt støtte hele veien rundt seg, og sitter såpass "fast" at hun ikke tipper framover med hodet når hun sovner.

Det er helt rett som anonym rett etter jippii sier her at det ikke er bra for knøttene å ligge for langt bakoverlent - det er derfor akta graco har dette målefeltet for å unngå at stolene blir feilmontert.

Skrevet

Vi har heller ikke hatt noe problem med at det blir for bratt. Men, det er kanskje litt brattere enn andre seter. Og det er bare en fordel. Det er mye sikrere ved en kollisjon at de sitter mer, og ikke ligger.

Skrevet

ok så det er altså bra når de "sitter" i sete ..?. for jeg har pleid og feste det uten basen og då har jeg rettet på sete slik at han ligger (synes dette så mest behagelig ut) så jeg skjønnte ingenting når jeg festet basen også og såg at det var så bratt hehe men det var jo feil.

Skrevet

M81 & OLIVER : jeg kjøpte innlegget på refleks og det kostet 299,- men man matte kjøpte hele innlegget.

Skrevet

I alle dager, har jeg verdens tjukkeste baby, siden hun sitter stødig og fint i setet sitt uten noe tillegg? Vi bruker det akkurat sånn som det var da vi kjøpte det...

Skrevet

Ja, det er mye sikrere når de "sitter". Og med det innlegget blir det mye bedre for bebisen din. Særlig med den "ringen" rundt hodet, for da faller ikke hodet frem.

Skrevet

Jeg snakker ikke om logico setet i allefall.. vanlig babysete med base.. men kjøpte mitt i oktober.. og det var alt for bratt... men det den dumme selgeren ikke sa var jo at det har kommet en ny type.. nettopp fordi folk har klaget over at det var for bratt... Så solgte det.. og har nå maxi cosi ..

Skrevet

"Logico" er den nye utgaven av "autobaby". Stort sett samme setet - men med justerbar base altså. Grunnen er ikke bare fordi folk har klaget, men fordi mange biler (særlig nye suv-er) har bratte bakseter i utgangspunktet - og da blir setet veldig bratt når basen monteres uten justeringsmuligheter.

Skrevet

Min bil har ikke bratt sete.. avensis.. men når han sov i det.. så datt hodet forover stakkar

Skrevet

Hmmm, føler jeg har litt å bidra med her... Vi har nemlig både fjorårets modell av dette setet og årets ( bor to steder i landet og orker ikke dra med oss alt utstyret fra sted til sted)

I setet fra fjoråret sliter vår lille veldig.. hun blir sittende for rett opp - og når hun sovner henger hodet og slenger framover.

Jeg var på babyshop for å klage på det og fikk beskjed om " det er ikke no farlig skjønner du... det ser værre ut enn det er... at hodet henger slik er bare naturlig..."

Mmmm svarte jeg - forsøk å sitte slik selv i 5 minutter og kjenn hvor godt det er...

Vel... årets modell er helt annerledes. Mer støtte rundt ungen og setet er ikke så bratt. Her dingler ikke babyen vår med hodet - men sitter støtt og godt.

Bilene vi har montert de to setene i er like - og vi passer på at det røde på siden av setet ikke synes.

Ergo - Setet er endret siden i fjor - og mitt tips er at det er en grunn til at det er endret.

Jeg tror ikke det er godt for de små og kommer til å sende en klage til babyshop hvor vi kjøpte vårt.

Om dere andre også klager kanskje vi kommer noen vei??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...