Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilsetet til Sondre (fylte 2 år i april) kan ikke brukes bakovervendt i den nye bilen vår :-(

Har Akta Graco Duoflex, med slike seler som festes nede under fremsetene når setet står bakovervendt, men i den nye bilen er det altså ikke noe å feste disse selene i. Har kjørt med setet fremovervendt i dag, med bilens trepunktsbelte. Dette beltet får han jo helt opp i halsen, og i tillegg står det i setets bruksanvisning at det ikke skal brukes fremovervendt før barnet er 15 kg. (Tror Sondre er ca 13 kg.) Så nå lurer vi jo på om vi skal kjøpe et nytt sete da - med isofix. Er det noen av dere som har det? Har dere fremdeles setet bakovervendt? Har sett isofix-seter til ca 4000 kr. Noen som vet om billigere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å feste det fremme, du kan feste de selene i et hvilket som helst fast punkt i bilen. Vi hadde det festet under på det setet det sto på.

Du må virkelig IKKE bruke det forovervendt hvis han får selen over halsen. Da må du rett og slett kjøpe et nytt. Skal ikke store bråbremsen til før han kan bli kvalt av det.

Og så ville jeg vel ikke gitt opp å prøve å feste det bakover i bilen. Hva slags bil er det? Finnes som oftest en eller annen måte å gjøre det på, selv om det ikke er laget fester som er beregnet på det!

Skrevet

Alle biler kan feste selene i, du fester de i skinnene som passasjersetet sklir fremover og bakover i!! Bare still passasjersetet helt frem, så ser du lett skinnene som du fester forankringsselene i! :-) Lykke til!

Hvis du skal kjøpe nytt sete ville jeg sett på Akta Graco Duologic. Ja, det er litt dyrt, men det kan brukes både med og uten isofix, praktisk hvis dere skal låne en annen bil eller han skal sitte på med andre, har støttebein, så dere slipper å bale med forankringsselene, og er SUPERtrygt og solid, utviklet i samarbeid med svenskenes svar på Trygg Trafikk - et kanonsete! Har en gutt på 3,5 år som sitter bakovervendt og han får kjempefint plass i lillesøsters Duologic-sete :-) De bør sitte bakovervendt til de er min. 4 år, så så lenge gutten deres er vant med det så ville jeg overhodet ikke snudd han fremover..!

Skrevet

I vår bil går det ikkje ann å feste selene i skinnene, så vi festa dei i beina på framsetet i stedet. Sjå om det går ann....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...