@nneliten Skrevet 22. juni 2007 #1 Del Skrevet 22. juni 2007 Bilsetet til Sondre kan ikke brukes bakovervendt i den nye bilen vår :-( Har Akta Graco Duoflex, med slike seler som festes nede under fremsetene når setet står bakovervendt, men i den nye bilen er det altså ikke noe å feste disse selene i. Har kjørt med setet fremovervendt i dag, med bilens trepunktsbelte. Dette beltet får han jo helt opp i halsen, og i tillegg står det i setets bruksanvisning at det ikke skal brukes fremovervendt før barnet er 15 kg. (Tror Sondre er ca 13 kg.) Så nå lurer vi jo på om vi skal kjøpe et nytt sete da - med isofix. Er det noen av dere som har det? Har dere fremdeles setet bakovervendt? Har sett isofix-seter til ca 4000 kr. Noen som vet om billigere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 24. juni 2007 #2 Del Skrevet 24. juni 2007 Hmm... det var jo kjedelig. Hva slags bil har dere kjøpt? Hørtes rart ut at det ikke går ann å bruek setet dere har. Snakk med leverandør av bilen og legg frem problemet - kanskje det er en måte å løse det på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 24. juni 2007 #3 Del Skrevet 24. juni 2007 Glemte å legge til at dersom dere føler at det ikke er tilstrekkelig trygt med han forover slik du beskriver ( leser det mellom linjene dine) så hadde nok jeg forhørt meg litt i vennekretsen etter et ste jeg kunne låne elller kjøpe billig den korte peridoen det er aktuelt. Evt kan dere jo leie av forsikringsselskap. Jeg hadde nok gjort det da jeg vil at Lille skal sitte baklengs så lenge som overhode mulig. (uten å starte noen diskusjon om hva som er riktig altså :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 26. juni 2007 #4 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg vet desverre ikke om noen billige seter nei. Vi har snudd siri så hun sitter fremovervendt. Orket ikke å ha den suttringen i bilen hver gang vi var ute å kjörte. Så nå sitter hun i ett Brio sete og trives kjempe bra. Hadde litt dårlig sammvittighet de förste gangene, men nå går det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå