Hiv o'hoi Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Gutten min er 15 dager gammel.. jeg har aldri hatt for mye melk, men nok til at jeg har fått pumpet ut ca 70 ml 6-7 ganger i døgnet.. I dag har jeg prøvd å pumpe meg ca annenhver time, med et resultat av 50 ml til sammen! Hvorfor får jeg ikke ut noe mer enn det i dag? Har jo nesten ikke noe mat til gutten nå
Expat Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Hmmm, dier ikke barnet? Har du utdrivingsspray? Hvaslags pumpe bruker du?
Hiv o'hoi Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2007 Nei, jeg klarer ikke å amme han fordi jeg har så utrooolig følsomme brystvorter.. prøvde 6-7 ganger og gråååt meg gjennom det. selv om jordmor mente at han hadde riktig tak og greier.. men jeg er av typen som ikke klarer å sove uten BH engang, fordi det gjør vondt.. så jeg kom frem til at den beste måten var å pumpe meg, da får han i det minste morsmelk.. Utdrivningsspray? Det har jeg aldri hørt om engang.. Jeg har både Avent sin manuelle og elektriske.. er ikke sånn kjempe fornøyd med den elektriske, men den manuelle har alltid fått ut en god del på meg.. Pumper meg også 2 ganger i løpet av natten, men i dag er bare melka borte vekk..
Expat Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Det er viktig at du faar dobbelpumpet naar du fullpumper. Forsoek aa sette deg til med begge pumpene paa en gang, bytt hver gang du er i farta. Husk aa drikke nok, spise nok, slappe av imellom slagene. Ring ammehjelper der du bor i morgen (du finner dem paa ammehjelpen.no), og legen paa mandag for utdrivingsspray. Det er litt selvoppfyllende profeti med melken saa du maa tro paa et melken kommer... Ikke stress, stresshormonene stopper melka.
Hiv o'hoi Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2007 Okay, takk for svar, jeg får prøve på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå