Gå til innhold

Noen som vet? Reductil og graviditet.


Iris123

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurte på om noen av dere har opplevd eller vet noe om gravidiet samtidig som bruk av reductil?

 

Er i uke 9 og sluttet på reductil for ca 5 uker siden.

 

Tenker på dette ganske mye.. og er nervøs for at det skal ha skjedd barnet noe... Huff og huff..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville kontaktet legen for sikkerhetskyld og bedt om å fått en tidligere ultralyd for sikkerhetskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet/Amming: Se Kontraindikasjoner. Overgang i placenta: Må ikke brukes ved graviditet. Generelt bør ikke vektreduserende legemidler brukes ved graviditet. Kvinner i fertil alder må bruke sikker prevensjon mens de behandles med sibutramin, og de må underrette legen hvis de blir gravide eller ønsker å bli gravide. Risiko ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Overgang i morsmelk: Ukjent. Må ikke brukes under amming.

 

 

felleskatalogen.no

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

 

Pratet med legen i dag, og han sa at dette var noe jeg ikke skulle tenke på, at medikamentet ikke stod på noen liste over fare for misdannelser osv..

 

Men allikevel... slapper ikke av med det svaret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok ikke farlig så tidlig, så lenge du sluttet med engang du fant ut du var gravid så går nok alt bra :)) men om du er redd, så bestille en ul time og sjekk :))

 

lykke til med baby i magen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok gått bra. Grunnen til at medisiner ikke skal brukes når man er gravid eller ammer er at man ikke vet hvordan det vil virke. Det er ikke noe man kan forske på heller, for det ville vært sterkt uetisk. Du finner de samme retningslinjene for nesten all medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg gikk på de tab jeg de første ukene av svangerskapet,jeg var å ganske redd. ...men det gikk veldig bra jenta mi fikk topp skår på sykhuset unn skyld skrive feil her har kun en hånd ledig hehe ei lita tulle her som sover godt på armen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går så fint så, bare vent å se.

 

De skriver slike advarsler fordi de er livredde for søksmål. Det står jo jaggu på all medisin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...