Gå til innhold

Hvor ofte kan man amme egentlig?

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med min 2 uker gamle gutt. Han har ikke noe system på når han vil spise/suge og sove (han er jo enda veldig "fersk" da). Han er våken 2-3 timer i slengen 2-3 ganger pr. døgn og da vil han egentlig bare ha pupp. Helsesøster sa det burde gå i alle fall 2 timer mellom hver gang (for da var 70% av melken reprodusert), men jeg har virkelig problemer med å roe han uten å gi pupp. Smokk kan han av og til ta, men når det er ille er det liksom bare pupp som hjelper. Pappaen kan ta han litt når han er hjemme, men det er jo jeg som skal være hjemme med han om dagene, så hva skal jeg gjøre? Når jeg bærer og bysser så bare søker han pupp...

Men når han har vært våken i en slik periode (og jeg har ammet minst 2 ganger...) kan han sove "de obligatoriske" 3 timene før det er på'n igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9661926-hvor-ofte-kan-man-amme-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men han vil jo ha nesten HELE tiden... Skal jeg bare gi og gi, det kan vel ikke være mye melk igjen da, blir han ikke frustrert? Og jeg synes det er så lett å havne i den sirkelen hvor han bare tar litt (som sovemedisin...) og sovner, for så å våkne bare jeg skifter stilling eller legger han noe sted. Og skal ha mer igjen...

Huff, sikkert bare en fase, men av og til veldig frustrerende for mor :( Heldigvis blir ikke puppene mine lett såre, men hvis dette fortsetter vet man jo aldri....

min var slik til han var 4 uker...pupp pupp pupp hele tiden, trudde aldri det skulle å over. Nå får han pupp hver 2-2,5 timer, men likevell mener helsesøster at det skal gå 3-4 timer. Hi han pupp når han vil ha, han regulerer selv hvor mye er nok.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...