Gå til innhold

Huff, blir så bekymret av å lese her inne..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venninna mi ga meg ett råd når jeg fant ut at jeg var gravid....: Hold deg unna disse forumene på nettet!! Og jeg skjønner jo hvorfor. I noen forumer er folk sinna og slenger dritt,og for veldig mange så går det galt virker det som. Men jeg tenker sånn,at her inne samles alle! Du kjenner garantert ikke så mange irl som har hatt både blødinger og m.a/ s.a. Det er jo ikke mulig.. Så,det blir mye skremsel..

helt enig ... ikke hvert inne her på en uke men måtte jo tusle inn her i dag ... jaja tror jeg holder meg borte til august jeg da er jeg over i 2 trimester for hva mötte meg i dag . hvor mange som mister i uke 7 .. er selv 7+5 i dag i fölge ul og 7+4 i fölge el .... så ikke korslig lesning ... var på ul om onsdagen da og da så alt fint ut med den lille .. men tok de gyn prövene so er vanlig og fy så ekkelt og blö etter de selv om jeg vet hvorfor .... nå er det litt gulfarge på utfloden i gjen heldig vis så hoper det er helt borte i löped av dage

Les bare de positive tingene! Jeg leste et sted at 9 av 10 som er over 4 uker klarer seg hele veien! Og det er jo et langt mer positivt tall en 1 av 10!

Kos dere med tanken på det som spirer i dere, skulle det skje noe negativt vil du ha nok av tid til å tenke på det i ettertid. Ikke bruk denne fantastiske tiden til bekymring. Les gode råd om hva som er bra og spise og hva du bør holde deg unna, hvordan du kan gi den knøttlille en best mulige start.

Lykke til :)

Annonse

Hei gravide medsøstre :)

Kopi fra 1 Trimester)

Sv: Veldig mange som mister i uke 7 , Noen tanker om det? NYTT 15:03 29.06.2007

Jeg så både her og på Februar 08 Terminklubben at noen har blitt litt skremt av dette. jeg vil gjerne bare utdype det litt mer for de som får bakoversveis.

Jeg leste en gang, at en kvinne kan være gravid utallig mange ganger uten at embryoet utvikler seg. De gangene du egentlig skulle hatt mens,er faren for å få en blødning større enn utenom de gangene. Jeg husker ikke tallene,men det stod at utallige graviditeter går i vask i uke 4 (mors uke 4,fosterets uke2),altså FØR graviditeten er oppdaget dette fordi mensen kommer og embryoet klarer seg ikke,det forsvinner med menstruasjonen. Disse graviditetene blir aldri oppdaget,da tester normalt vil slå negativt ut.

Det er som hun over skrev, et mirakel av et under de gangene det går bra.

Jeg syns det var fint svar av legen,dette med morkaken som stod lit lenger opp. Det er greit å vite hva årsaken kan være.

For alle oss som er i uke 7+ nå: På denne siden samles mange tusen gravide, her deles erfaringer av like mange og om 30 av oss har mistet i uke syv kan man regne prosenten selv. Den er ikke så alt for gal egentlig!

Da jeg spurte legen min om dette (en halvgammel ,skallet mann med runde briller og det tommeste ansiktutrykket i verden) svarte han bare: Ja svar meg på det DU. Han er så..ufattelig tom. Kommer jeg dit, sier han bare "Hva feiler det deg da?" Jeg svarte sist : "Bihulbetennelse" , han så ikke på meg et sekund.skrev bare ut en resept og sendte meg i kassen.

Da jeg gikk gravid sist sjekket han armhulene mine for lymfekjertler (evt infeksjon i kroppen), under den ene armhulen har jeg en føflekk..den så han ikke men sa: " ja du kjenner det der, det betyr at du har en infeksjon" , " Nei så faen, sa jeg. - det betyr at jeg skal bytte lege". ................

Ergo.. ikke alle leger er like god! Men,jeg står nå oppført hos han enda. På tide å bytte før kontrollene begynner?? :D

Oss i uke 7+: Dette går bra, ikke glem vi er mange her inne som deler erfaring ;)

Synes det ar veldig bra skrevet, "Mammaen til Emilie og ny mage".

Jeg ville nok bytta lege, ja, hvis jeg var deg..

Men tilbake til temaet.

Som du sier så er ikke statistikken så dårlig som den ser ut, for det er jo tross alt bare tapene vi legger merke til. det hadde sett ganske mye bedre ut hvis alle det går bra med hadde lagt ut meldig om dette!! Så tenk heller på at for hver som blir mistet, er det tross alt mange svangerskap som lykkes! Det å bekymre seg unødig påfører muligens også fosteret ekstra stress, så det beste er å ta det som det kommer og håpe på det beste!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...