Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Om barn som bleieavvennes når de er 3,5 år. Er ikke det fryktelig sent? Eller er det vanlig? Hadde ikke sett for meg nærmere 4 år med bleier...
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Kommer vel helt på ungen. Kjenner flere som sluttet før de ble 2 år, men andre igjen er ikke interessert i pottetrening og da går det senere.
|*Mamma til A*| Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 d er vel opp til hver enkelt barn når de er klare for å gå uten bleie.. d er ikke alle barn som er klar for å avvennes når de er 2-3år...
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Trodde det var en ganske "normal" alder å slutte helt med bleie på jeg??? Elias var 2 år og 11 mndr da vi sluttet helt med bleie på dagen. Og 3 år og 5 mnd da vi sluttet helt med bleie om natta. Det har gått kjempebra og over over all forventning, syns jeg. Ikke mange ganger det har gått galt Tror du merker når barnet er klart for det!
Fire småtroll Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Min eldste var ikke tre år enda da han sluttet, men han var da veldig motivert for det. Andremann har nettopp sluttet og han ble 3år i januar, men han har nærmest vært redd doen og ikke vært interresert i det hele tatt. Jeg synes det er lettere å skifte 4-5bleier i døgnet enn å starte en krig med en treåring som ikke er klar enda, tror det er best å vente til barnet er klar. Men dette med årstid og kjønn spiller også inn, definitivt lettere å slutte på sommeren enn i alle de klærne man går i midt på vinteren, må jo regne med noen uhell. Og jenter slutter ofte litt tidligere enn gutter
Honningmelon Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Er ikke fryktelig sent det, nei. Gutten min er snart 3,5 år, og sluttet for en mnd siden. Er ikke så mye du kan gjøre når ungen ikke er klar for å slutte før. Det vanligste er at barn slutter med bleie når de er mellom 2 og 4 år. Men, dette går ikke på alder, det går på når BARNET er klar for det.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Min mor sa at jeg var avvendt selv ved 14mnd. Har derfor satt min 9mnd-gml baby på potta (noe han synes er veldig stas) og han både bæsjer og tisser hver gang. Så jeg kommer til å fortsett å øve å håpe at vi klarer det sommeren han blir 2 år. Men bare så lenge han vil det selv, ingen tvang her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå