Gå til innhold

Hva har dere kjøpt inn så langt av utstyr?

Anbefalte innlegg

Vi har begynt litt vi da, synes det er greit å begynne med noe og ta litt og litt, ellers så blir det så mye penger ut på slutten. Vi har kjøpt bilsete og stellebord vi. Pluss at vi allerede har fått masse søtt baby tøy av familien og venner:) Ser ut som om vi ikke behøver å kjøpe noe tøy iallefall. Litt artig å vite hva dere andre har kjøpt inn også:)

Fortsetter under...

Har kjøpt brukt maxicosi bilsete da jeg kom over et bra tilbud på finn.no. Har prøvd å ringe på mange men de blir jo solgt samme dag som de blir lagt ut:( Endelig hadde jeg flaks.

Så har jeg kjøpt stasjonsvogn da. Ikke barneutstyr akkurat, men hadde det ikke vært for babyen hadde jeg fortsatt kjørt rundt i gamlebilen for å si det sånn:)

Ellers har jeg kjøpt inn litt småtteri av klær. Var innom KappAhl i dag og klarte ikke dy meg.

Jeg flytter 1. august så prøver å beherske den verste shoppetrangen til etter flyttinga, selv om det jammen er vanskelig:(

Vi har kjøpt seng og litt klær..Har sett meg ut vogn også. Er jo greit å ta litt etter litt :o) Sengen fikk jeg kjøpt billig av en venninne..Det var så greit. Ellers så kommer vi nk til å kjøpe en ting i månden fremover..Tenker da på de litt store tinga. Som bilsete,vogn, stellebord..etc. Gleder meg til alt er klart jeg :o)

Har shoppa masse, hadde ikke noe igjen fra første barn. Vil ikke ha noe brukt så her går det unna med shopping på baby shop. Venter med visse ting til kjønnet viser seg:o) Så kanskje det blir rosa eller blått.

Shopping ja.. Har bare kjøpt vogn jeg, selv om den var dyr nok den..

Ellers har jeg fått låne mange ting da.. Som seng, vippestol. og bilstol. Mulig jeg ikke bruker bilstolen..Den er så innmari rett i ryggen, så ungen blir sittende som en potetsekk i den.. Vurderer en ny maxicosi, greit å kjøpe ny, for kjøper man gammel vet man ikke hva den har vært igjennom..

Klær og sånnt får jeg også låne av søstrene mine, så det tenker jeg ikke på engang.. Men må sikkert kjøpe ett par bodyer, for moro skyld..

Vi har kjøpt inn vogn (fikk tak i brukt akkurat den vogna vi ville ha), seng har vi fra før (brukt til niese og nevø på besøk), stellebord blir kjøpt inn ganske snart. Stellebordet vi skal ha er på tilbud nå. Bilstol blir nok en maxicosi (blir sponset av svigerforeldrene), vippestol blir sponset av mamma.

Har kjøpt inn en del klær -alt på salg/tilbud, skal overta en del brukt klær fra venniner. Så syns vi er ganske godt i rute med innkjøpene.

Sluttet å røyke da jeg var 7 uke på vei og har satt av 2000,- hver mnd som tidligere ble brukt til røyk men som nå går til babyutstyr :-))

Annonse

Har måttet kjøpe litt klær for det er så koselig.

Har fått masse, hadde ikke hatt så mye som dette så tidlig hvis jeg måtte kjøpe det.

Har fra jeg selv var lita:

Sprinkelseng

Kleskommode

Dyne til vogn

Dyne til seng

Skinnpose

Har fått av familie:

Stellebord

Bilbelte til bag

Vippestol

Bilstol

Babygym

Badestol

Noen bodyer

Kjøpt:

Bodyer, sokker, sparkebukser, lue, kjøredress og ullundertøy...

Håndkler

Helseteppe

Smokker

Leketeppe

Sengetøy

Gaskluter

Ammeinnlegg

Har det meste vi trenger fra før, siden det ikke er så veldig lenge siden førstemann kom. Men lånte en del utstyr sist som vi ikke får lånt denne gangen, fordi de vi lånte det av trenger det selv.. :) Så litt må vi kjøpe inn. Men foreløpg har jeg kun kjøpt en liten bukse i str.50 :)

I dag har jeg vært på shopping på Jessheimsenteret.De har to fine barnetøysforettninger der.........Så i dag ble det sokker,ullbody,gaskluter og gastepper,bukse,golfjakke,nydelig velourteppe og pakke inn prinsen i ........

Fra før har vi kjøpt:

Stokke hvit sprinkelseng ( ferdig montert. hehe den er kjekk å holde i når jeg skal opp av sengen)

Andedunspose til vognen

Heldress i ull fra lille lam.no (kjøpte på messa) så søt......i naturfarget

dyntrekk/putevar

dyne

laken

Har fra før:

Babybjørn bæresele

Skal kjøpe:

Emmaljunga sport kombi vogn marineblå( får den av svigermor)

Leier bilstol igjennom if..

Vippestol babybjørn

Lekegrind

Trappegrind

Skal låne stellebord.

Så da er vi ganske i rute......Blir mye nytt på lillegutt, da jeg har tre jenter fra før.............Og vil ikke ha noe brukt........Han skal bli så flott...Og det er så gøy. Koser meg glugg her jeg ligger og skriver i denne stund mens prinsen bader og sparker i magen min.........

Jeg er så glad i den gutten og er blitt helt forelsket i han.........Ingenting i veien med morsinstinkte her i gården iallefall......

ELSKER HAN:-)))))))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...